Dagsarkiv: september 6, 2011

Köksfint

Jag tycks inte kunna se mig mätt på bilden av det här köket. Den gör mig så sugen på att fixa och inreda hemma med alla sina spännande detaljer och okonventionella lösningar. Det har till exempel aldrig slagit mig att jag skulle kunna hänga upp pannor och köksredskap istället för en gardin i köksfönstret. Eller att jag skulle kunna sätta ett extra fönster på en vägg för att låta den reflekterande ytan göra att rummet känns större. Och vem har egentligen sagt att hyllorna i ett rum ska vara i samma stil? Det är ju så charmigt när de inte är det!

A smart compact living kitchenFoto: http://www.bhg.com

………………..

This creative kitchen gives me a lot of inspiration. Who would have known that pots and pans could double as a curtain? Or that an old window could be put on the wall to make the space seem bigger? And don´t you think that the different kinds of shelves gives the kitchen some extra charm? Well, I do. 

Märkt , , ,