Dagsarkiv: september 21, 2011

Kombinerar diskbänk och badkar

LadybirdI ett försök att skapa badmöjligheter i små lägenheter formgav designern Coco Reynolds badkaret Ladybird för Marz Designs.

Tack vare en löstagbar del med diskho kan Ladybird alternera som både sittbadkar och diskbänk beroende på behov. Tekniskt sett skulle man alltså kunna ställa badkaret i köket istället för i badrummet.

Trots att jag gillar flerfunktionsmöbler och den bulliga formen så är jag inte övertygad om den här lösningen. Jag har svårt att se mig själv sitta och bada i köket.

Är jag bakåtsträvande? Är det här en alldeles strålande idé? Vad tycker ni?

………………

Ladybird is a compact bathtub that help people enjoy their bathing ritual while at the same time eliminate the need for a large bathroom. User can lift away the sink to reveal a bathtub below it. What do you think, is this the way we´re going to take our baths in the future?

Ladybird bathtub

Märkt , , , , , , , ,