För dig som vill börja så

Gröna lampan

Gröna lampan

Idag har det verkligen känts som att våren är på väg. Mitt på dagen sken solen så där nästan overkligt starkt efter de långa vintermånaderna och jag njöt i fulla drag av en lunchpromenad genom stan. Med våren följer de första spirande planerna på balkongodling.

Än så länge är det för tidigt att börja sätta frön, men hög tid att börja fundera på vad jag vill odla. Därför blev jag så glad när Husligheter-Maria tipsade om Linda Bergroths Gröna lampan.

Den är en stilrent formgiven växtbelysning med lampor som ger växterna rätt energi. Tydligen så ska växterna trivas i lampskenet året runt, men så här på våren tycker jag att det vore kul att använda den för att tidigt komma igång och förodla småplantor. Finns bland annat hos Hasselforsgården.

……………………

The lovely lamp Gröna lampan designed by Linda Bergroth makes it possible to start growing your seeds early in the spring. I like it!

Märkt , , , , ,

Lämna en kommentar