Dagsarkiv: september 23, 2013

Vardagsrealism i garderoben

Det där med rymliga garderober kan man ju oftast bara drömma om när man bor litet. Den ytan som finns tillgänglig vill åtminstone jag använda till roligare saker än att förvara prylar på. Att maxa den förvaring som finns tillgänglig blir därför en sport och en absolut nödvändighet. Desto mer tillfredsställande blir det när jag lyckas eller ser någon annan som gjort det.

Det senaste halvåret har jag bott i en 1,5 rummare i centrum. Ytan var ganska snålt tilltagen och skåpen och garderoberna få. Tack vare att lägenhetsinnehavaren inrett garderoben så snillrikt gick det emellertid riktigt bra att få plats med grejorna.

garderob

På bilden ovan ser ni ena sidan av garderoben. Med lite fantasi kan man ana de högt placerade hyllorna uppe under taket där en större pappkartong med lock placerats för att kunna gömma diverse varma kläder för kyliga dagar. En ställning med trådbackar rymde en hel del kläder och toppar och kavajer kunde hängas på galgar där ovanför.

Själv var jag ändå mest förtjust i skohyllan som fästs på insidan av dörren. Den rymde så många par att det till och med fanns en massa plats över när jag ställt dit mina. Enda nackdelen var att den lämpar sig bäst för klackskor. Skodon utan klack hade en tendens att rutscha ut. De placerades med fördel någon annanstans.

atervinningFolk som inte källsorterar brukar ofta skylla det på bristande utrymme. I den här lägenheten hade fasta platser dedikerats åt ändamålet i ett av skåpen. Både praktiskt och snyggt.

…………….

Some space saving solutions in the apartment I recently rented for six months.

Taggad , , , ,
