Solsken, Hemnet och jag

”Efter regn kommer solsken” heter det ju och med tanke på det tror jag att det blir en fantastisk sommar i år.

Jag skulle kunna skriva om killen som visade sig vara någon annan än han utgett sig för, om pappa som blev svårt sjuk och genomgick en stor operation och kvinnan som satte mig på bar backe med tolv dagars varsel, bara för att nämna några saker. Men det här är ju en inredningsblogg så jag låter bli.

BildSedan en tid tillbaka är jag en flitig besökare på Hemnet och andra bostadsförmedlingssajter. Vad som ter sig som intressanta objekt skiftar flitigt då jag pendlar mellan att längta ut på landet och att ha en bekväm bostad i stan. Vad jag till slut bestämmer mig för kommer sannolikt bero på vad som faller på plats först.

Jag har till mångas förvåning ratat ett stort antal boenden för att de varit för stora till ytan med motiveringen att jag inte fyller ut utrymmet. Det där brukar sätta griller i huvudet på dem som inte känner mig så väl, ha ha! 

Nya krav har emellertid tillkommit sedan tidigare bostadsjakter. Nu vill jag ha ett rum för mina hobbyaktiviteter. Några av de mer kreativa intressena har tyvärr legat i träda och ett dedikerat utrymme för dem tror jag skulle göra det lättare att komma igång igen. Jag känner också behovet av att kunna erbjuda bekväm övernattning för flera gäster eftersom både närstående och goda vänner skaffat barn. Med det sagt vill jag fortfarande inte ha ett större hem än att det precis täcker mina behov. Det ska bli spännande att se vad jag hittar! 

………..

I´m looking for a new place to stay. This time I´m looking for an extra room for my creative interests in order to get me started again. With that said, I´m still not looking for more space than I actually need. 

6 thoughts on “Solsken, Hemnet och jag

  1. Erika skriver:

    Tack för en väldigt bra blogg. Dina tips, länkar och idéer är guld värda när man är trångbodd.

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Vad roligt att höra att du gillar bloggen och att tipsen kommer till användning:)

  2. Hanna skriver:

    Jag hoppas att allt blir bättre för dig framöver! Lycka till med bostadsletandet, det ska bli kul att se vad du hittar.

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Tack för omtanken! Allt är redan så mycket bättre:) Jag lovar att uppdatera bloggen om bostadsjakten.

  3. Johanna skriver:

    Karma kommer nog bita både karlsloken och kvinnan i rumpan när de minst anar det… Och så håller vi tummarna för att pappan kryar på sej!
    Ser fram emot att följa dej i jakten på det, för dej, perfekta boendet!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Det finns ett kinesiskt ordspråk som lite kort kan sammanfattas med ”tur eller otur, man kan aldrig så noga veta”. I just de här fallen blev det faktiskt bäst så här. När det gäller min pappa så blir han starkare och starkare och knatar kvickare uppför backarna än vad han gjort på flera år. Härligt att se!

      Bostadssituationen hoppas jag ska lösa sig snart. Spännande objekt har jag i alla fall i kikaren:)

Kommentera

