Välkommen in i min hall

Just nu är jag något så ovanligt som en inredningsbloggare mellan boenden. Boendet har inte trillat på plats som jag önskat här i Gävle och just nu söker jag med ljus och lykta efter en plats jag kan kalla mitt hem. Det där är viktigt för mig. Att känna att jag har en bas och en bostad som känns som en välkomnande famn när jag kliver innanför dörren. Jag hade det i Stockholm och därför tänker jag passa på att visa er några bilder och compact living-lösningar därifrån.

Bild

I hallen har jag tagit ut svängarna och satt upp en stormönstrad tapet. Det är visserligen ett stort no-no i compact livingsammanhang eftersom det tenderar att krympa rummet visuellt, men eftersom det rör sig om ett utrymme man spenderar väldigt begränsad tid i så tycker jag inte att det spelar någon roll. Dessutom blir jag glad av mönstret:)

Längst in till höger står en garderob som måttbeställts för det trånga utrymmet. Det fungerar både som städskåp och förvaringsutrymme.

Bild

Vägghängda skåp som öppnas uppåt rymmer mer än man tror. Dessutom dubblerar de som bokhyllor för de böcker som inte fått plats i den stora bokhyllan. Lägg också märke till de vitmålade korgarna på hatthyllan. De gör att inte mössor och vantar samlas i en röra där ovanpå.

Bild

Skoskåpet rymmer sex par skor, vilket välkomnas. Både det och de vägghängda hyllorna strax under taket härstammar från den tid då jag var sambo i lägenheten och vi behövde all förvaring vi kunde uppbringa.

Bild

Ovanpå skolskåpet tronar några prydnadssaker och en pressglasskål som håller ordning på brev och räkningar.

Bild

Ett nyckelskåp innanför dörren är ett måste i min bok. Det finns få saker som är så tålamodsprövande som att jaga runt efter nycklar.

Bild

Foton: Maria Gunnarsson/ Kvadratsmart

Två vägghängda hyllor i rostfritt stål tjänar som skoställ. Idén föddes när jag sökte efter något som matchade hatthyllan i 50-talsstil. teet blanka materialet är ett stort plus då det ter sig mindre utrymmeskrävande. Eftersom hyllorna är helt fristående från golvet blir det också lätt att städa.

……………………………….

I’m searching high and low for an apartment right now, aching for a place to call my own. Until I find it- let’s have a look at my former home in Stockholm.

Taggad , , , , , , ,

2 thoughts on “Välkommen in i min hall

  1. Bettan skriver:

    Var kan man köpa de vägghängda hyllorna du använder till skoställ?

Kommentera

