IN- och UT-listan vecka 21 & 22

Det blev visst en ofrivillig paus i bloggandet för min del. De senaste veckorna har varit galet intensiva med en stor mängd nätter på annan ort och tiden och orken för bloggande har inte riktigt funnits. Ge inte upp utan fortsätt att titta in här på Kvadratsmart. Det blir förmodligen lite glesare mellan inläggen även framöver nu när det är sommar, men inlägg kommer. Jag lovar:)

Så här ser de senaste två veckornas sammanställning på prylfronten ut:


IN

  • 1 paraply
  • 1 vandringsryggsäck i mindre modell
  • 1 klänning, second hand
  • 1 brosch, second hand
  • 2 virkade grytlappar, gåva second hand

UT

  • 1 paraply
  • 1 borttappad halsduk

Summa: +4 saker

Min nya ryggsäck från Fjällräven

Kommentar: Jag har inte haft någon tid att gå igenom grejor den senaste tiden, så det är föga förvånande att jag nu redovisar ett nesligt plusresultat för de senaste två veckorna. Ett paraply som inköptes i all hast när himlen öppnade sig över mig härom dagen höll i si så där 1,5 dygn innan det var dags att kasta det. Totalt värdelöst!

På minussidan sätter jag upp en favorithalsduk som verkar ha försvunnit för evig tid. Tråkigt, men sådant som händer. Nu hoppas jag hitta en fin ersättare att ta till under kyliga sommarnätter.

Annars är jag mycket nöjd med de inköp jag gjort under tvåveckors-perioden som gått. Jag har länge varit på jakt efter en bra vandringsryggsäck och hittade äntligen en under den årliga träningsresan till Åre. Det ska bli toppen att ta med den på tur för att se vad den går för på allvar!

Jag har också haft turen att få ta över två virkade grytlappar från en kompis. De ska få sällskap av några fler i ett litet handarbetsprojekt jag har på gång. Känns spännande och kul och jag ser fram emot om slutresultatet kommer att bli lika fint som jag hoppas. En loppistur med goda vänner under helgen resulterade i en brosch och en vrålsnygg vintageklänning som såg ut att vara sydd för mig. Kan knappt bärga mig tills jag får tillfälle att använda den.

…………..

Due to a lot of traveling the last two weeks I haven´t had the time to go through my stuff. Therefore I´m sad to say that my belongings have increased with four items since my last count. Apart from a little brosch, I really needed all of it though.

2 thoughts on “IN- och UT-listan vecka 21 & 22

  1. Niklas Öhrberg skriver:

    Du kan få låna lite från min ”UT-lista” som väll enkelt kan sammanfattas med: 3 sopsäckar med diverse föremål, en kartong med datorkomponenter, ett datorchassi, 2x stötfångare + andra bildelar, en förstärkare, cd-spelare, dvd-spelare, ett vardagsrumsbord m.m…. phu… ;D

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Jösses! Imponerande utrensning! Du får mig att se ut som en dålig rensare Nicke;) Keep up the good work!

Kommentera

