En riktig action-lägenhet!

Det här måste ni bara se! Med inspiration från båtinredningar och japansk design har fotografen Christian Schallert förvandlat ett före detta duvloft i Barcelonastadsdelen Born till en supereffektiv bostad. All inredning kan fällas ihop och gömmas undan och den lilla 24-kvadrataren är packad med smarta lösningar.

I grundläget är lägenheten en tom kub med all förvaring gömd i väggar och bänkar. Med några enkla handgrepp kan man dock möblera utrymmet på en mängd olika sätt. Lite omständigt, visst, men ack så yteffektivt och snyggt! Christian själv beskriver hemmet som en action lägenhet och säger att allt sjå med att ta fram och stuva undan saker håller honom i form, vilket inte är det sämsta.

I filmen nedan får ni följa bostadsinnehavaren själv när han visar den flexibla inredningen och gång efter gång utbrister ”there´s a lot of space!” Själv kan jag inte låta bli att ryckas med och bli inspirerad. Särskilt badrumsskåpen och köksbordet föll mig på läppen. Vad tilltalar dig mest?

…………………..

When Christian Schallert isn’t cooking, dressing, sleeping or eating, his 24 square meter (258 square feet) apartment is an empty cube. To use a piece of furniture, he has to build it. Christian likes it and says that his action apartment helps him stay in shape. I can´t help digging this too. Check out the video and see why. 

Taggad ,

7 thoughts on “En riktig action-lägenhet!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Jag gillar det hemmet i sig, men skulle efterlysa lite mer ljusinsläpp. Men visst är idén både ambitiös och rolig!

  1. isaksson skriver:

    riktigt imponerande; men lite för mycket hotelkänsla för att jag skulle trivas…

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Jag tänkte samma sak först, men insåg att jag skulle känna mig betydligt mer hemtam där om jag lämnade någon möbel utfälld hela tiden. Då skulle det inte kännas lika sterilt vid första intrycket.

      • Kvadratsmart-Maria skriver:

        Haha, fast jag har å andra sidan inte en tillräckligt minimalistisk inredningsstil över huvud taget för att kunna bo så där!:D

  2. Arkaan Reddy skriver:

    Same here. Everything sucks, and then you blog.
    The end.

Kommentera

