IN- och UT-listan vecka 19

IN

  • 1 par glasögon
  • 1 glasögonfodral

UT

  • 1 stort kuddfodral, Stadsmissionen
  • 1 hållare för hushållspapper
  • 1 trasig bok, återvinningen
  • 1 pin, Stadsmissionen
  • 1 vårkappa, Stadsmissionen
  • 1 par arbetsshorts, Stadsmissionen
  • 2 blusar, Stadsmissionen
  • 7 böcker, Stadsmissionen
  • 7 dvd-filmer, Stadsmissionen
  • 1 huvudkliare, Stadsmissionen

Summa: -21 saker

Etikett från Stadsmissionen.

Kommentar: Jag blir allt mer irriterad på olika give aways som man får från företag. När glasögonen jag beställt via nätet anlände den här veckan följde det med ett hårt fordral till dem. Extremt onödigt eftersom jag har två sedan tidigare. Nu ska åtminstone ett rensas ut eftersom jag gärna vill ha kvar ett fodral till solglasögonen också. Jag måste bara hitta dem så att jag kan avgöra vilket fodral som passar dem bäst… Det känns bara så onödigt att behöva rensa ut någon som jag inte ens har bett om.

I övrigt har jag chockat mig själv med att rensa ut ytterligare sju böcker och lika många dvd-filmer. Jag konstaterade att varken böckerna eller filmerna var tillräckligt bra för att motivera sin plats i hyllan längre. Alltså- rensa! Jag passade också på att göra mig av med en vårjacka jag inte längre tycker om, ett par arbetsshorts som jag i princip aldrig använt och sannolikt inte kommer att komma till användning i framtiden heller. En makalöst skön huvudkliare (!) som bara fått komma ut ur sitt skyddande hölje ett fåtal gånger under de år jag ägt den får nu lämna hemmet, liksom en hushållspappershållare som jag aldrig tyckt om.

Stadsmissionen fick också två blusar som skam till sägandes var lite väl små för mig. På det hela taget är jag väldigt nöjd med veckans utrensning. Det känns alltid så skönt med en rejäl siffra bakom minustecknet. Då blir jag pepp på att fortsätta utrensningen.

………………..

Another week that ended with less stuff in my apartment. It feels great! This week 21 more things out of the door than in. I´m quite pleased with the results. 

Taggad , , , ,

4 thoughts on “IN- och UT-listan vecka 19

  1. Kvadratsmart-Maria skriver:

    O ja!:D

  2. Pernilla skriver:

    Heja heja – bra jobbat!🙂
    Och ja, giveaways är varje rensares mardröm! Hur mycket gammalt gratisskräp har man liggandes i gömmorna egentligen? Necessärer brukar ju vara en klassiker, för att inte ens tala om pennor…

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Det där gratisskräpet skulle jag verkligen klara mig utan! Skulle önska att det t.ex. fanns prenumerationserbjudanden där man kunde välja att INTE få någon bonuspresent skickad till sig.

Kommentera

