IN- och UT-listan vecka 17

IN

  • 2 dvd-filmer
  • 1 pressglasskål

UT

  • 3 dvd-filmer, Stadsmissionen
  • 2 bärkassar i plast från Ikea, Stadsmissionen
  • 10 böcker/studentlitteratur, Stadsmissionen

Summa: -12 saker

Some things I gave to charity this week.

Foto: Maria Gunnarsson/Kvadratsmart

Kommentar: Trodde aldrig att jag skulle skriva det här men… Jag har för många bokhyllor hemma. Fortsätter jag utrensningen i samma takt som hittills kommer hålen i bokraderna att gapa mer tomma än vad som ser snyggt ut. Det känns märkligt för mig som är en läslus sedan barnsben och alltid kämpat med att få plats med alla böcker jag dragit hem.

Nu har jag börjat göra mig av med gammal studentlitteratur. Hittills har jag behållit böckerna för att kunna kolla upp saker vid behov. Hittills har det dock aldrig hänt och det är fullt möjligt att fler böcker från studietiden kommer att rensas ut framöver. Uppriktigt sagt kan jag det jag behöver veta i teoriväg. Skulle jag behöva kolla upp något kan jag göra det via internet eller på biblioteket.

För att kompensera de dvd-filmer jag köpte på loppisen igår passade jag på att gallra ut tre av de filmer som redan stod i hyllan. Ingen av dem var så bra första gången jag såg dem att jag behöver se dem igen.

Jag bar iväg hela härligheten till Stadsmissionen i en sådan där stadig bärkasse från Ikea och lät en tvilling till den första följa med av bara farten. Av någon anledning hade jag samlat på mig fyra stycken avsedda att bära tvätt i. På tok för många för mina behov, så jag behåller bara två.

……………..

This week I bought a bowl and two dvd´s but got rid of three. I also gave away some old schoolbooks to charity. My book shelves are beginning to look a bit too empty for my taste. Perhaps I´m just having too many?

Taggad , , ,

Kommentera

