IN- och UT-listan vecka 16

IN:

  • 1 tennarmband, Tradera
  • 1 blå kofta

UT:

  • 1 finklänning, gåva
  • 1 keramikskulptur, gåva
  • 2 lakan, gåva
  • 1 plastplatta att ha under skrivbordsstolen, gåva
  • 1 förlängningssladd med uttag, gåva
  • 1 bilvårdskit med hink och rengöringsmedel, gåva
  • 1 Elfa-ställning med fyra korgar, gåva
  • 3 nyckelringar, loppis
  • 1 brosch, loppis
  • 13 halsband, loppis
  • 4 armband, loppis
  • 1 par salladsbestick, loppis
  • 1 boccia-spel, loppis
  • 1 julstjärna, loppis
  • 1 trämask, loppis

Summa: -31 saker

Kommentar: Som jag nämnde i samband med min förra IN- och UT-lista så skulle även den här veckans resultat se bra ut eftersom många grejor som till stor del rensats ur förråden rent handfast följde med mina föräldrar norrut i måndags. De fick bland annat ta över mitt bilvårdskit som stått i källaren eftersom jag har min bil avställd sedan några månader tillbaka och allvarligt överväger att sälja den innan sommaren. Att ha bil är nästan en nackdel när man bor i Stockholm och om jag inte behåller den är det ju väldigt onödigt att behålla rengöringsgrejorna.

StorageJag har även rensat ut en hel del grejor som jag ska försöka kränga på loppis vid mitt nästa Norrlands-besök. Måste tyvärr konstatera att jag varit som en skata när det gäller att samla på mig smycken. Hela 13 halsband, fyra armband och en brosch har jag rensat ut. Skam till sägandes har jag köpt mig ett tennarmband den här veckan, så vanan är inte helt övergiven.

Det som är bra med tennarmband är att de bara blir finare ju längre man använder dem och det här är mycket snyggt redan nu. Jag har en uttalad plan att bara köpa smycken i äkta material framöver och där passar det här fint in.

Jag strävar också efter att minska antalet plastsaker här hemma. Orsakerna är flera och förtjänar egentligen ett alldeles eget inlägg, men lite kortfattat hänger det ihop med att det är ett väldigt dött material i inredningssammanhang och är dåligt för både hälsa och miljö. Därför är jag mycket nöjd med att både ett par plastiga salladsbestick och skyddsmattan i samma material försvunnit ut genom dörren.

Ett mycket lyckat inköp har också hunnits med den här veckan. Jag inledde nämligen en av mina arbetsdagar med att spilla kaffe ur den medhavda termosen över min blus och halva tågvagnen och var tvungen att dölja skadan för att se presentabel ut på jobbet. En snabb shoppingtur på lunchen resulterade i en vackert blå kofta som jag varit på jakt efter länge. Är mycket nöjd med det köpet som verkligen kommer att göra min garderob mer flexibel.

Glädjer mig också över att en kompis tagit över en helt fantastisk finklänning som tyvärr inte var den bästa modellen för mig och som därför hängt i stort sett oanvänd ut på en galge. Tror att hon kommer att se alldeles strålande ut i den.

………………..

This week I´ve decreased my belongings with 31 things. It makes the world of difference in my storage.

Kommentera

