Bortglömd kopp

Gick igenom en mapp med gamla bilder och kom på att jag inte visat er det senaste tillskottet till min udda samling kaffekoppar. Jag köpte den på Retromässan i höstas, men glömde lägga ut den på bloggen efter att jag hade fotograferat den. Koppbehovet börjar nu vara fyllt, så särskilt många fler inköp lär det inte bli den närmaste tiden.

Jag har tidigare bloggat om några av de andra kopparna. De inläggen hittar du här, härhär och här.

The coffeecup Hjärta from Rörstrand.

Foto: Maria Gunnarsson/Kvadratsmart

PS. För dig som undrar så heter koppen Hjärta och kommer från Rörstrand.

……………..

I´ve totally forgotten to show you this coffeecup that I bought for my odd collection a few months ago. It´s called Hjärta (which is the swedish word for heart) and is made by Rörstrand. 

Taggad , , , , ,

5 thoughts on “Bortglömd kopp

  1. annica skriver:

    Hejhej! Kolla in Google SketchUp! Jag sitter i timtal och bygger lägenheter och inreder! Underbart!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Låter spännande! Det där måste jag förstås kolla in. Allt blir ju så mycket enklare med riktigt bra hjälpmedel:)

  2. marie433 skriver:

    Vilken fin kopp!

  3. Annika skriver:

    Hej, jättefinkopp, jag skulle bli jätteglad om du kunde säga hur hög koppen är och hur bred den är. Är den miniliten eller så där perfekt.

Kommentera

