IN- och UT-listan vecka 13

IN

  • 2 böcker

UT

  • 1 jacka, Stadsmissionen
  • 1 filt, Stadsmissionen
  • 1 topp, Stadsmissionen
  • 1 basker, Stadsmissionen
  • 1 par handskar, Stadsmissionen
  • 1 par fingervantar, Stadsmissionen
  • 1 par vantar, Stadsmissionen
  • 3 sjalar, Stadsmissionen
  • 1 mössa, Stadsmissionen
  • 1 kappa, Stadsmissionen
  • 1 täckväst, Stadsmissionen
  • 2 pärmar, Stadsmissionen
  • 1 fuskkristallkrona, Blocket
  • 1 kakfat, Tradera
  • 3 prydnadskuddar, Tradera
  • 1 blus, Tradera

Summa: -19 saker

I feel weightless

Kommentar: Jag har varit sänkt av en riktigt elak influensa större delen av den här veckan och inte haft någon större ork att rensa bland tillhörigheterna. Har dock kunnat dra nytta av gamla meriter då flera försäljningar på Blocket och Tradera gått i lås och jag äntligen burit iväg en fullmatad kasse med sedan tidigare utrensade saker och kläder till Stadsmissionen. Därför ser veckans slutresultat riktigt bra ut.

Är särskilt glad över att ha blivit av med ytterligare några skrymmande saker som prydnadskuddarna, fuskkristallkronan och kakfatet. För varje liten sak som lämnar lägenheten känner jag mig lättare och lättare till sinnes.

En reflektion jag har gjort nu när jag rensat på allvar några månader är att jag hittills inte har saknat en enda sak jag gjort mig av med. Jag har visserligen upptäckt att jag skapat hål i garderoben som behöver fyllas med nya plagg som passar mig bättre, men hittills har jag inte ångrat en enda av de många utrensningarna. Rätt häftigt och inte så lite uppmuntrande inför fortsättningen!

Taggad , ,

2 thoughts on “IN- och UT-listan vecka 13

  1. Pernilla skriver:

    Just sinnesstämningen efter utrensning är verkligen en kick! Sen att man också inser att man inte saknar det man gör sig av med borgar ju verkligen för en schysst fortsatt rensning! Härligt rensat, och hoppas du kryat på dig!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Ja jösses, jag har försökt förklara känslan av tillfredsställelse och mental kick efter att ha rensat ut prylar för bekanta men jag är inte så säker på att de förstått vad jag menar. Jag förstår verkligen att du som gjort dig av med betydligt fler saker än jag har känt rusningen det kan ge. Så härligt!

      Tack för peppen om tillfriskning, planen är att jobba igen imorgon:)

Kommentera

