Dwell– en ny favoritsajt!

Det var ett tag sedan jag stötte på ett compact living-hem som fick mig att gå igång på alla cylindrar och har längtat efter något riktigt inspirerande. Nåväl, kvällens surfande kurerade abstinensen rejält. Jag snubblade nämligen över den för mig nya designsajten Dwell som bjuder på rikliga mängder bilder av spännande hem på få kvadrat. Jag har klickat mig halvt fördärvad!

Nedan finns ett litet axplock av bilder från olika boenden. Jag rekommenderar å det starkaste att ni själva botaniserar mer på hemsidan.

Lots of built in shelves.

The place is full of clever compact living solutions.

Foto: Céline Clanet

Mängder av finurlig förvaring hittar man hemma hos den här serietidningsälskaren i Paris. Jag blev särskilt imponerad av skoförvaringen. Just den varianten har jag inte sett förut.

Open storage in budget renovated crib.

Clever hooks suitable for pans in the opens shelves.Foto: Gut Gut

Den här 47-kvadrataren i Bratislava renoverades med ytterst tight budget och med ett huvudsyfte: att göra det mesta av det utrymme som stod till buds. Här blir den öppna förvaringen ett statement och bildar spännande blickfång istället för att gömmas undan. Eller vad sägs om pannorna som hängts upp i fönstret som en alternativ gardin? Urhäftigt!

Cubic home-installation filled with storage. Foto: Drew Kelly

Det här paret från Californien jobbade övertid i två år för att ha råd med renoveringen av sitt boende. Själva boytan är förvisso för stor för att egentligen platsa här på Kvadratsmart, men bygget av den maffiga kuben mitt i hemmet är så imponerande att jag ändå måste visa den. På utsidan är den täckt av bokhyllor, på insidan finns ett sovrum insprängt och på toppen hittar man ett omklädningsrum med plats för hängare.

……………….

I just found a new favourite design sight– Dwell. It´s filled with beautiful homes, many of them small and full of smart storage solutions. I strongly suggest you pay a visit to the home page.

Taggad , , , ,

4 thoughts on “Dwell– en ny favoritsajt!

  1. krupnikov skriver:

    Hej!
    Vilken finfin blogg du har! Hit ska jag återkomma!
    Trevlig helg!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Hej!
      Vad roligt att du hittat hit! Tack för de snälla orden om bloggen och varmt välkommen tillbaka.

      Ha en toppenhelg!

  2. Pernilla skriver:

    nä, en till sida att slösa bort sin tid på! Jag vet inte om jag ska tacka för tipset eller om jag borde bli lite upprörd.. 🙂

Kommentera

