Lura ögat med fototapeter

Blanka och reflekterande ytor ger illusionen av rymd, därför är de så tacksamma att inreda ett litet hem med. Tidigare har jag bland annat tipsat om hur bra det är att inreda med speglar, genomskinliga material som glas och plast och andra högblanka detaljer. Väggbeklädnad har jag emellertid inte ägnat lika mycket uppmärksamhet, men självklart gäller samma regler även där.

Just nu finns det mängder av fräcka tapeter på marknaden med inslag av både metaller och andra glansiga detaljer. När jag som hastigast kikade in på ett café idag såg jag den kanske coolaste av dem alla- Andrew Martins fototapet med korrugerad plåt. Den var så verklighetstrogen att jag var tvungen att knacka på ytan för att kontrollera att den inte var äkta. Imponerande!

Wallpaper signed Andrew Martin.

Ett hett tips för alla er som liksom jag gillar lite råare material i inredningen.

Wallpaper signed Andrew Martin
Foto: Andrew Martin
Ytterligare ett lockande exempel ur kollektionen med fototapeter.
…………………
Photo-wallpapers are great for the small home, especially if the look like shiny surfaces like iron or steel! Love these wallpapers signed Andrew Martin.
Taggad , , ,

2 thoughts on “Lura ögat med fototapeter

  1. Niklas Öhrberg skriver:

    Det där var riktigt läckra tapeter! När jag tittade på fototapeter för ett tag sedan så var det mest bara stadssiluetter och stillahavsöar/stränder som fans, så det fick vara…

  2. Vet du, jag tror inte det där är den vi såg – den hade inga nitar i mönstret (även om den där också var cool)! Den vi såg var denna från Osborne & Little: http://husligheter.elle.se/plattapeten/
    Mer plåttapeter till folket! =)

Kommentera

