Funktionellt från Muji

Det finns inredningar som kan förföra med ett sagolikt skimmer. Japanska varumärket Muji är så långt från det man kan komma med sin enkla och funktionella design. Men inte desto mindre lockande. För mig var det en ren fröjd att gå runt på den särskilda avdelningen på Åhléns city härom dagen. Det slog mig gång på gång hur mycket fiffigare de japanska prylarna är jämfört med de jag är van vid.

Här fanns till exempel ett miniskrivbord med ett par små lådor, smidiga pennfack som bara var precis så stora som de behöver vara och fyrkantiga papperskorgar som krävde betydligt mindre yta än de runda jag vant mig vid. Dessutom är allt så där okonstlat elegant på japanskt vis. Här har ni ytterligare några exempel på riktigt bra attiraljer för compact living-hemmet:

Suitable stuff for the small home.

Foto: Åhléns

Uppifrån och ner: en ihopvikbar resehårtork som även kan användas i hemmet, en liten torkställning att hänga i duschen, ett miniset med salt- och pepparströare, soffmoduler som kan byggas ihop efter smak och behov, en ihopvikbar gästmadrass och en smidig liten grill.

………………..

Some great stuff from japanese firm Muji that are suitable for a compact living-home. 

Märkt , , ,

4 tankar om “Funktionellt från Muji

  1. Sunshine skriver:

    Åh, ja Muji-avdelningen ger en ha-begär!
    Som studerande fastnar jag alltid vid skriv-delen… och fått med mig ett par tre grejer hem. ^^,)

  2. Maria skriver:

    Härligt, då förstår du precis vad jag menar:)

  3. Pernilla skriver:

    åh, madrassen såg ju helt suverän ut! Lär ju vara skönare än de uppblåsbara varianterna. Den måste jag spana in, och håller lite smått tummarna för att den inte är alltför dyr.. Men Muji är en klar favorit! Bästa stället att flanera på när man ska möta upp någon på stan!

    • Maria skriver:

      Jag är också nyfiken på madrassen, även om jag tyckte att priset var i mastigaste laget. Å andra sidan lär den hålla en evighet, till skillnad från de uppblåsbara madrasserna som får pyspunka efter ett tag.

Lämna en kommentar