5 fällbara bord

Att kunna stuva undan saker när man använt dem är en klar fördel när man bor litet, oavsett om det rör sig om saker eller möbler. Här kommer några exempel på fällbara matbord i olika utföranden, lämpliga för compact living-hemmet.

Foldable table

Four foldable tables

1) Ruda barbord från dpj. cirkapris 1695 kr   2) Maria klaffbord från Mio. Pris 1590 kr   3) klaffbord från affären Himlen runt hörnet. Pris 1500 kr   4) Muddus från Ikea. Pris 499 kr   5) Norberg klaffbord från Ikea. Pris 329 kr

…………………..

A foldable table may be a good choice in the small apartment. Above are five nice looking ones.

7 tankar om “5 fällbara bord

  1. Elin skriver:

    Jag har klaffbordet från Mio. Vi är 2 st i en 1a på 23 kvm och det där bordet är underbart. Helt i hopfälld fungerar den som avlastningsbord, bokhylla eller blombord. En skiva ute för våra luncher och frukostar. 2 skivor ute för middagar med upp till 6 personer runt bordet!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Kul att höra att ni är så nöjda:) Själv skulle jag verkligen älska att ha en liten låda i mitt matbord att stuva undan saker i.

  2. Jonas skriver:

    Bra inlägg Maria 🙂 Var på Ikea tidigare idag och hittade liknande bord som nr.2 fast den hade tre små lådor för ca. 1700:-. Dock tyckte jag att det kändes lite rangligt.

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Vad roligt med positiv respons! Trist med det rangliga bordet. Hoppas att du hittar något som faller dig bättre i smaken.

  3. Alex skriver:

    Jag är lite nyfiken på varför du valde just Mios bord – varför inte IKEAs Norden? De är ruggigt lika, om man bortser från antalet lådor och kostar ungefär lika mycket. Det kanske var på grund av färgen? Eller för att det inte skulle bli för många IKEA-alternativ? (Det finns ju människor som inte är så förtjusta i IKEA.)

    Jag tänkte bara att för compact living, så är förvaring A och O. Är det då inte smidigare att välja Norden, som sväljer servetter och andra köksprylar som inte får plats i lådor och skåp? Visst, man ska inte samla på sig för mycket prylar heller, när det handlar om just compact living, men tja – det är väl lätt hänt antar jag (eller så är det bara så för mig!).

    Fint urval i alla fall, väldigt bra inspiration!

  4. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Nja, uppriktigt sagt jämförde jag inte de två borden utan hittade Mio-varianten och visade upp den för att jag gillade den. När jag nu jämför de båda håller jag emellertid fortfarande på Mios bord eftersom jag tycker att det ser nättare ut än Ikeas. De tre lådorna på det sistnämnda bordet gör att det ser klumpigare ut och tar mer visuellt utrymme, vilket jag tycker är minst lika viktigt som förvaringsmöjligheter. Tycke, smak och behov får förstås avgöra vilket av de båda man föredrar.

    Ska också erkänna att jag fick brottas rejält med mig själv för att ta med de två Ikea-produkterna jag faktiskt gjorde i det här blogginlägget. Inte för att jag har något emot Ikea rent generellt, utan för att det sitter i ryggmärgen på mig som journalist att inte gynna ett enskilt företag på det sättet. I just det här fallet kom jag emellertid fram till att både Muddus och Norberg förtjänade att få vara med eftersom de har egenskaper som skiljer sig från de andra produkterna jag valde ut.

    Måste säga att jag gillar frågeställningen. Helt klart en relevant fråga. Roligt att höra att du tyckte om urvalet!

  5. Jonaz skriver:

    @Jonas
    Jag har bordet från IKEA (dock i björk) och det är inte det minsta rangligt. Jag var också rädd för det innan jag köpte så jag ”misshandlade” bordet i varuhuset för att testa. Jag har inga klagomål här hemma och bakar bröd på bordet utan problem. I mitt tycket ett perfekt bord för compact living! Även om jag valde mellan det jag köpte och en fantastisk (men dyr) köksö/barbord.

Lämna en kommentar