Vad vill ni läsa?

Nu skulle jag vilja ha lite hjälp av er. Det är så att en av anledningarna till att jag startade den här bloggen var att jag behövde en plats där jag kunde skriva och uttrycka mig personligt. Tanken var att jag skulle publicera en krönika varje månad och därigenom vässa pennan som blivit lite slö av för lite motionerande.

Härom dagen insåg jag emellertid att krönikorna blivit ett sällsynt inslag här på Kvadratsmart och det vill jag ändra på. Men det skulle vara fint med lite inspiration och kreativ input. Kan ni inte ge mig några rubrikförslag eller ämnen med inredningsteman så att jag får något att grunna på? Det skulle vara guld värt!

…………….

One of the reasons for starting this blog was to be able to express myself a bit more personal than I usually do when I´m working. But the longer pieces have been quite rare here at Kvadratsmart and I could use some inspiration. It would be great if you could give me some headlines and nice interior-oriented subjects to write about.

13 thoughts on “Vad vill ni läsa?

  1. Thorleif skriver:

    Bäddbara soffor och hopfällbara sängar skulle vara kul att läsa om.

  2. rebecca skriver:

    Personlig stil på minimal budget (t ex hur man får loppisfynd och arvegods att passa ihop med IKEAs billiga möbler).

  3. rebecca skriver:

    …och på liten yta.🙂

  4. Husdraken skriver:

    Hmm kanske lämpar sig bättre som ett vanligt inlägg men kreativa lösningar på loftsängar är jag nyfiken på. Annars kanske någonting om kreativitet under begränsningar – vare sig det är plats eller pengar.

  5. Pernilla skriver:

    smarta lösningar i allmänhet! Hur får man ihop minikök, arbetsplatser, badrum, etc etc? Ytor som är viktiga men som kan funka på liten yta. Kvadratsmarta möbler är kul också! Men också som det skrivits tidigare – med personlig stil och verkligen ”levande” hem, inte som så många gör och har små hem som tillfälligt boende!

    Och gärna lösningar i ”vanliga” lägenheter, jag börjar bli lite less på alla inlägg från amerikanska bloggar och liknande där alla bor i en etta i en ombyggd fabrikslokal etc med världens möjligheter – men hur gör man egentligen när man flyttar in i en liten liten hyresrätt liksom?

  6. dsda skriver:

    Gör lite teoretiska förslag. Typ utgå ifrån hur trånga kök brukar se ut och visa upp hur man teoretiskt kan hitta lösningar!

  7. Death to Clowns skriver:

    ”Inredning – medelklassens inneboende längtan efter kontroll i ett flagnande folkhem”

    En spännande ideologisk analys av hur inredningshaussen sporras av en ökande social & ekonomisk osäkerhet, och hur den speglar vårt alienerade medvetandes strävan efter kontroll i den sista egentliga sfär vi upplever som vår egen.

  8. Death to Clowns skriver:

    Eller måhända:
    ”Inredningstidningar – överklassens diskreta charm på export”

    En text som berör hur reportagen i inredningstidningar, inte bara skildrar en inkomstgrupp som ligger betydligt över genomsnittet, utan också den normerande effekt deras exempel sätter för den övriga inredningskulturen.
    Alltså, inredningsreportage inte bara som spegling, eller inspiration, utan som återskapare av mönster.

  9. Death to Clowns skriver:

    Sen skulle jag vilja läsa om tips kring hur man, utifrån vissa basmöbler, t.ex. en säng, soffa & hylla, kan byta stil i lägenheten radikalt genom urvalet av övriga möbler.
    Dvs, utifrån vissa givna förutsättningar – hur kan man kombinera ihop till en viss stil? Eller en annan?🙂

  10. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Tack för alla uppslag! Ni har satt igång kugghjulen i hjärnan på mig och jag kommer att plocka idéer som från ett smörgåsbord framöver:)

  11. Nea skriver:

    Jag skulle vilja läsa om och få tips om hur man får till små krypin till barnutrymme (tex en walk-in closet) hur man delar av sovrum ich lekrum.

    Sen är jag väldigt intresserad av ljussättning, vi har högt i tak och vill ha tips på hur man kan njuta av det bäst, känns inte som att man upplever det så mycket när man bara har en vanlig taklampa i mitten av rummet.

    Ja, jag har massor jag vill bli inspirerad av!

  12. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Låter bra! Jag lägger dina funderingar på minnet.

Kommentera

