IN- och UT-listan vecka 3

IN

  • 1 par handledsvärmare, gåva
  • 1 bok, gåva

UT

  • 6 skärp
  • 1 tröja
  • 1 kavaj
  • 1 blus
  • 1 partytopp
  • Några pennor
  • 1 wok-verktyg

Kommentar: 

Trots att jag inte gjort ett enda inköp vid sidan av förnödenheterna den här veckan så hamnade det två saker på in-kontot: ett par hemstickade handledsvärmare som damp ner i brevlådan (tack än en gång!) och en välkomstbok från en klubb jag gått med i. Skadan på veckans slutresultat blev dock inte så stor eftersom utrensningen gick riktigt bra.

Jag använder väldigt sällan skärp och med tanke på det är det ett under att de sex som nu åkte till Myrorna inte fått göra det tidigare. Nu har jag bara ett fåtal skärp kvar som fungerar som utsmyckningar när de används.

Myrorna fick även ta emot en baströja med tvivelaktig halsresår, en kavaj med lite för korta ärmar, en blus som jag aldrig riktigt kommit överens med och en partytopp som var ett felköp av kaliber. Under veckan passade jag även på att gå igenom mitt pennsortiment och rensade ut de pennor som inte längre fungerade, vilket var ett tiotal. Jag räknar dem som en utrensad sak eftersom det rör sig om så små enheter rent ytmässigt. Ett par mystiska sammanlänkade pinnar som ska användas vid wokmatlagning fick också följa med till Myrorna.

Slutresultatet blev till sist -10 saker. Jag är mycket nöjd, även om jag inser att jag inte kommer att kunna hålla uppe det här tempot i längden.

………………..

I continue to throw away stuff. This week I received two gifts, but six belts, a top, a jacket, a blous, a top, some kitchen utensils and some pens left the apartment. 

Taggad , ,

4 thoughts on “IN- och UT-listan vecka 3

  1. Erna skriver:

    Jag beundrar dej, jag skulle också behöva röja… kram Erna

  2. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Oj, tack. Jag gör mitt bästa:) Kram

  3. Julia skriver:

    Jättebra att du skänker det som faktiskt är användbart till Myrorna! Då kan det ju komma andra till pass, som inte har råd med nyköp, Och då blir din utrensning också miljövänlig. Jag blir lite ledsen när folk berättar om hur skönt det är att ha rensat ut och slängt kanske fler contrainrar – eftersom det också finns så många människor i vårt land som har för lite, med dagens ökade inkomstklyftor.

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Känns fint att höra att någon annan har samma inställning. Just miljöpåverkan och att andra kan ha behov av mina saker gör att jag har väldigt svårt för att slänga saker, även de som är väldigt slitna. Det känns helt fel.

Kommentera

