Mitt kök: återvinningen

Jag erkänner. Jag  hade tänkt visa er bilder av mina återvinningskärl. Jag är väldigt nöjd med att ha lyckats få plats med hela fyra plastpåseförsedda behållare under diskbänken, var och en avsedd för en särskild sorts restprodukter: sopor, plastförpackningar, metall och en mixad binge med lite mer klurigt skräp som glödlampor och batterier. Men åh, det hade varit en så rysligt tråååkig bild att titta på så jag besparar er synen. Jag vill bara passa på att tipsa om att försöka skapa plats för flera behållare så att sopsorteringen kan ske direkt i hemmet utan att det ser fult ut.

Recycling.

Foto: Maria Gunnarsson/Kvadratsmart

Jag är särskilt nöjd med de här glad-gula hinkarna som står fullt synliga i köket. Den ena används till papper och den andra till pappersförpackningar som är på väg ut ur lägenheten.

Om ni undrar varför jag inte sorterar komposterbart material så är det för att jag  inte har någon möjlighet att göra det just nu. Det är tal om att införa det i bostadsrättsföreningen och jag hoppas verkligen att det blir av!  I så fall kommer pappersåtervinningen att få flytta in i papperskorgen som jag har i sovrummet. All återvinning behöver ju inte vara placerad i samma rum.

………………..

Some words about how I recycle my waste. At the moment I use six different containers for it and find it very convenient to separate everything while still at home. 

Taggad , , ,

One thought on “Mitt kök: återvinningen

  1. Agustin skriver:

    Hey there! Would you mind if I share your blog with my myspace group?
    There’s a lot of folks that I think would really appreciate your content.

    Please let me know. Thanks

Kommentera

