Konst i det lilla hemmet

Ibland skulle jag verkligen önska att jag hade fler väggar att sätta upp bilder på. Just begräningsningen av hur många tavlor jag kan omge mig med är nog det jag tycker är svårast med att bo på liten yta. Precis som många andra gillar jag visserligen maffiga tavelväggar med flera konstverk bredvid varandra men ska jag vara ärlig tycker jag att verken kommer bäst till sin rätt sedda mera var för sig med luft emellan- något som kan vara svårt att åstadkomma med få eller åtminstone små väggar att tillgå.

En lösning på problemet kan vara att sätta upp fler men mindre bilder tätt intill varandra på det här sättet:

Pictures surrounding a door

Som ni ser klarar sig bilderna alldeles utmärkt utan ramar. I själva verket ger de istället dörren en inramning.

Foto: wtwohnen

………………….

Somethimes it´s hard to find good spots to show off art in a small apartment. This is a simple but quite striking solution- stick them to the wall surrounding one of your doors. That way, you don´t have to bother about framing, in fact the pictures are creating a framework for the door.

Taggad , , , , , ,

3 thoughts on “Konst i det lilla hemmet

  1. sistersemti skriver:

    Grymt snyggt! Utan ram, hur sätter du upp dom då utan att ”skada” väggen?

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Jag har ingen aning om hur bilderna satts upp. Själv skulle jag nog använda gamla hederliga knappnålar med litet huvud och sätta fast bilderna genom att kila in bilderna under knappnålshuvudet. Genom att liksom kila in själva nålen bakom tapeten gör man väldigt lite skada på den och ofta kan man jämna till tapeten efter att nålen tagits bort. Visst syns hålet om man tittar noga, men inte särskilt väl.

      Det finns även gummilim som ska gå att lossa efter att man satt fast något med det. Är dock inte säker på att det inte lämnar några spår på tapeten. Hör efter i närmaste pappershandel!

  2. […] som inramning till en dörr även om det inte är det jag letar just nu. Tror jag…  Bild via Kvadratsmart, ursprungligen från […]

Kommentera

