Light & heavy

För er hemmagymare som brottas med problemet att gömma undan fula hantlar hittade jag en strålande nyhet i dagens morgontidning. Tove Thambert har formgivit hantlar i form av ljusstakar! De går under det passande namnet Light & heavy, är tillverkade av gjutjärn och finns i tre viktstorlekar upp till 3,5 kg. Det bästa är ändå att de kan stå framme till allmän beskådan utan att förfula hemmet.

 

Foto: tovethambert.com

……………………

These candlesticks by swedish Tove Thamberg are designed to act as barbells as well. Perfect for the small home since they don´t need to be put away when not used for exercise. 

2 thoughts on “Light & heavy

  1. Marie skriver:

    Åh, vill ha! Compactlivingfanatikern och träningsnarkomanen i mig jublar i samklang. Var köper jag dem?

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Förstår känslan! Jag blev också helt såld på idén. Produkterna verkar inte finnas ute i handeln än, men kommer enligt DN att kosta från cirka 650 kr och uppåt. Vill du veta mer exakt råder jag dig att kontakta tillverkaren. Lycka till!

Kommentera

