Tvättställ och tvättmaskin i ett

Det var på Harrod´s i London som jag såg en Smeg-produkt för första gången. Min kompis Cina föll handlöst för ett Hubba bubba-rosa kylskåp med rundade hörn och jag har ett fantastiskt foto av henne där hon står och omfamnar sin något otympliga kärlek. Själv gillade jag den 50-talsinspirerade formgivningen men trodde tills helt nyligen att produkterna var mer snygga än funktionsdugliga. Därför blev jag glatt överraskad när jag såg företagets tvättmaskin med inbyggt tvättställ och förvaring i dörren. En sådan här kombimaskin skapar tvättmöjligheter även i ett riktigt litet badrum.

The combined sink and washingmachine from Smeg.

Foto: Smeg

………………….

Combined washbasin and washingmachine from Smeg. Makes it possible to wash your clothes even in the tiniest bathroom. 

Taggad , , , ,

5 thoughts on “Tvättställ och tvättmaskin i ett

  1. Maria skriver:

    Var finns den?

  2. Kvadratsmart-Maria skriver:

    På Smegs hemsida (http://www.smeg.se/) kan man söka återförsäljare på olika orter. Kolla där för att se vem som finns närmast dig.

  3. Nissan skriver:

    Såå snygg! Jag skulle lätt vilja ha en sån 🙂
    Men är du säker på att den är ”på riktigt”..? Ser lite ut som nåt för ett Barbie-hus 😉

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Hahaha, jodå den är äkta!:D Faktum är att alla Smeg-produkterna är så där gulliga. Just den här maskinen finns i ljusblått och vitt också. I de färgerna ser den mindre Barbie-aktig ut.

  4. Kristina Lodnert skriver:

    Finns att köpa på media Markt vet jag

Kommentera

