Gott Slut, Gott Nytt!

Om några timmar ringer det nya året in. Jag ser fram emot det. Både för att jag kommer att tillbringa aftonen med personer jag verkligen, verkligen tycker om men också för att jag gillar den markering ett nyår innebär. Det sätter punkt och något nytt tar sin början.

2011 var ett år då jag förändrades. Nya intressen spirade, jag förverkligade drömmen att besöka Japan och se sumobrottning, jag flyttade och bytte jobb. Bytte perspektiv. Omvärderade vad som var viktigt. 2011 var mitt ekonomiska år. Jag tog tag i gamla surdegar (hej pensionssparande, nu har jag koll!), bytte bank, placerade och sparade. Den ökade strukturen skapade en längtan efter mer ordning även på andra plan och jag började rensa bland mina saker. Märkte att både jag och lägenheten mådde bra av det så jag fortsätter.

Parallellt med att jag minskat antalet tillhörigheter har jag strävat efter att omge mig med saker som jag verkligen gillar och som åldras med grace. Möbler och saker har burits ut genom dörren för att lämna plats för nya som är mer i min smak. En smak som även den genomgått en förvandling under året. Min nygamla soffa och dito bokhylla skulle jag inte ha ägnat en blick för några år sedan. Nu älskar jag dem.

Saker och ting förändras och det är bra. Mitt tema för 2012 är något helt annat än under 2011 och av betydligt mjukare slag. Jag vet inte hur det kommer att påverka Kvadratsmart eller innehållet här, men jag hoppas att ni följer med mig in i nästa år för att ta reda på det!

Fireworks

För er som har lite tid över tills dess kommer här några av mina egna favoritinlägg från det gångna året, somliga för att de var roliga att skriva, andra för att de väcker roliga minnen till liv och så till sist några som innehöll sånt som jag själv tyckte var inspirerande.

Japanskt

Inkapslad över natten

Mindre blir det inte

Kreativ compact living

Om att välja och välja bort

Mathörnan före och efter

Ett otippat soffinköp

Maxat på Manhattan

Lite söndagsinspiration

Gammalt hantverk med twist

Gott Nytt År kära läsare, vi ses 2012!!!

……………….

Happy New Year everybody! Today I´m sharing some of my favourite posts from 2011. Hope to see you again in 2012!

10 thoughts on “Gott Slut, Gott Nytt!

  1. isaksson skriver:

    En förtjusande invigning på nya året önskar jag dig! Tack för att du delar tankar och bilder här på din blogg, det uppskattas sannerligen!

  2. Beatrice skriver:

    Ett gott slut och ett fantastiskt och spännande 2012 önskar jag dig.

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Åh, jag gillar verkligen det där med ”ett fantastiskt och spännande 2012”! Hoppas verkligen att det blir så! Ett minst lika bra år önskar jag dig!

  3. Thorleif skriver:

    Det har varit kul att kolla in din blogg nästan varje dag och jag har fått en hel del tips och också lärt mig en det.
    God fortsättning på det nya året.
    Thorleif

  4. Hanna Li skriver:

    God fortsättning! Ser fram emot vad 2012 för med sig till bloggen 🙂

  5. Bella skriver:

    Jag fastnade hos dig, stannade kvar. Jag känner igen mig i mycket du skriver, om att leva enklare, rensa ut, omvärdera vad som är viktigt…
    Lägger till dig i min blogglista!

Kommentera

