Grafiskt snyggt

Utsökt vacker är den här göteborgslägenheten på 45 kvadrat. Just nu inspireras jag mycket av det grafiska uttrycket och riktigt frossar i bilderna av inredningen i svart, vitt och grått.

I den här lägenheten finns det, enligt min mening, relativt få bra compact living-lösningar. Istället är det avskalad estetik med få, väl utvalda saker som gäller. Jag njuter av de vackra bilderna och funderar på hur jag skulle kunna införliva lite av känslan i mitt eget hem.

Livingroom with desk

Allrummet rymmer såväl soffdel, arbetshörna och sängplats. De olika delarna binds ihop av det genomgående svart-vita temat.

The bed

Jag gillar hur man låter gammalt möta nytt i inredningen. Som här i sängdelen.

The sofa table is placed on wheels.

Mysig soffdel där ett praktiskt rullbord får agera soffbord.

The kitchen

The kitchen from a different angle

Open storage

Mest imponerad är jag av köket. Även här återkommer det svart-vita temat med spännande inslag av åldrat trä och blank metall. Stilrena och platsbyggda skåp som i färg och uttryck närapå smälter in i väggen gör att de knappt syns alls. Åååååh, så snyggt! Andra fina detaljer är den inbyggda lilla nischen i barbordet och rullvagnens öppna förvaring i form av lockförsedda glasburkar och en gammal sockerlåda. Både uppkäftigt och tåkrullande snyggt!

Tipstack till Husligheter🙂

Fler foton och mer information om lägenheten hittar ni hos Alvhem.

……..

A beautiful Gothemburg-apartment with nice black and white interior. Right now I´m really inspired by the graphic expression and are soaking in inspiration. 

Kommentera

