Sovalkover för vintertid

Efter att ha varit nära trötthetsdöden den senaste veckan var det en nåd att få övergå till vintertid idag. Äntligen känner jag mig i takt med tiden och har både unnat mig en ordentlig sovmorgon och fått massor med praktiska saker gjorda idag. Sååå skönt! Inspirerad av mitt nya, utsövda jag passar jag på att dela med mig av några fina bilder av sovalkover. De är fantastiska när det gäller att inhysa en säng på begränsad yta utan att den dominerar hela hemmet. Dessutom är de som gjorda för härliga sovmornar:)

En lyxig sovalkov med inbyggd förvaring från Bolig. Här har man skapat ett praktiskt rum-i-rummet som man lätt kan avgränsa ännu mer genom att dra för gardinerna.

Fancy drapes are bringing some glamour to this sleeping spot.En enkel vajerkonstruktion håller upp de till synes tunga draperier som avgränsar den här mysiga sängplatsen. De skimrande tygerna ger ett flärdfullt intryck och bör dessutom fungera bra som mörkläggning vid sänggång. Hittade den via bloggen Strawberrylicious.

Stilren sovalkov från Marie Claire Maison. Tipstack till Emma på Vinklar & vrår!

Another cosy sleeping place.Till sist en mer lantligt inspirerad sovalkov. Jag gillar verkligen idén att inrymma den i fönstersmygen! Bild funnen hos Interiörguiden.

……………..

Some nice looking bedstead recesses that I hope will inspire you to create your own since they´re perfect for integrating a bed in the home without being too overwhelming.

Taggad ,

2 thoughts on “Sovalkover för vintertid

  1. sofia skriver:

    grymt med sovalkovsidéer. jag bor i en hyresrätt där man inte får borra i taket för att sätta upp skenor för tyg och jag är inget fan av expedit-konceptet. så jag är alltid på jakt efter bra idéer 🙂

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Vad roligt att tipsen kommer till användning! Av egen erfarenhet vet jag att det kan vara lite lurigt att sätta sin egen prägel på hyreslägenheter, men enligt principen ”man tager vad man haver” så kommer man ändå ganska långt:)

Kommentera

