En mix av gammalt & nytt

Second hand sofa in black skin. Med inspiration från Skandinavien och Japan har kanadensiska paret Daniel och Valeria skapat ett både vackert och funktionellt hem. Jag njuter av att bläddra bland bilderna av fantastiska second hand-fynd blandade med moderna designpjäser. En neutral grund och återhållen färgskala gör att allt harmonierar, samtidigt som krockarna mellan de olika decenniernas formspråk förstärker de individuella pjäserna.

Eftersom jag nyligen köpte mig en svart soffa tjusas jag tjusas jag av hur väl den här integrerats i inredningen. Med skräckblandad förtjusning charmas jag också av hötorgskonsten i form av ett skepp med vindfyllda segel som tar fart ovanför sittplatsen och de udda kuddarna i olika material och utföranden.

New and old things stand next to eachother in the kitchen.Även i köket samsas gamla och nya saker med varandra.

The couple has been inspired by museum displays.Paret har även låtit inredningen inspireras av museernas tittskåp med olika samlingar. Här blir de lika spännande som oväntade blickfång.

Om du liksom jag har svårt att se dig mätt på bilderna från det här hemmet rekommenderar jag att du spanar in filmen från hemmet och besöker parets Etsyshop Hindsvik.

Foton: Hindsvik

……………….

Pictures from the wonderful home of the canadian couple Daniel and Valerie. They have furnished their home with inspiration from Scandinavia and Japan and have mixed second hand bargains with modern design. I recommend you to check out their Etsy shop Hindsvik and the movie from their home

4 thoughts on “En mix av gammalt & nytt

  1. Sunshine skriver:

    Där skulle jag vilja bo! 🙂

  2. Anna skriver:

    Jag undrar om det är riktiga insekter i tavlorna? (jag vet, fånigt att fråga om, men jag blir helt fascinerad:)

    Annars var det hur mysigt som helst!

  3. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Ingen fråga är fånig, jag gillar alla!;) Jag har faktiskt för mig att det var riktiga insekter som glasats in. Tanken var att det skulle påminna om museiutställningar.

Kommentera

