Enkla inredningsdetaljer

Jag tycker att det är svårt att välja inredningsdetaljer som inte sticker ut från mängden utan smälter in bland de övriga, utan att vara tråkiga. Jag faller pladask för stormönstrat i djärva färger och sträcker mig girigt efter saker med starkt formspråk. Svårigheten är att balansera de olika komponenterna då inte allt kan skrika efter uppmärksamhet här hemma. Emellanåt måste jag byta ut prylar för att skapa harmoni och köpa saker som är mer återhållsamma än jag är van vid för att få hemmet att fungera. Saker som viskar eller åtminstone pratar med små bokstäver.

Det var så den här lampan hamnade i mitt köksfönster. Den kräver knappt något utrymme och hänger försynt på sin plats utan att be om uppmärksamhet. Och just därför passar den så bra just där.

Kitchen lampFoto: Kvadratsmart

…………………….

Not all details in the home can crave attention. This lamp in my kitchen window works so well there because it´s so simple and space efficient.

Taggad , , , , ,

Kommentera

