Compact living-hem i DN

Bostadsbilagan i dagens DN innehåller en mycket bra artikel om compact living. I flera fina och informativa bilder får läsaren se hur 57-åriga Ingrid Wase bor kvadratsmart på elva kvadratmeter i Vasastan. ”När jag handlar något så kan jag unna mig det allra bästa, och jag kan resa mycket, eftersom jag bor så billigt. Livet blir väldigt enkelt”, säger Ingrid Wase i artikeln.

Genom att bara behålla det nödvändigaste har hon skapat ett mysigt hem som till och med innehåller en liten eldstad. ”Jag har behov av att minimera, destillera, rensa bort det onödiga istället för att slösa energi på det och behålla sådant som är viktigt, både själsligt, materiellt och i relationer. Enkelhet och frihet är viktigt”, menar Ingrid Wase. Jag instämmer helhjärtat. Artikeln och fler bilder av hemmet hittar ni här.

Ingrid Wase´s home

Foto: Fredrik Funck/DN

……………

This lovely compact living home on only 11 square metres is featured in todays Dagens Nyheter. So cosy and personal!

Taggad

Kommentera

