Lustfyllt och färgglatt

The hallwayHej på er! Är tillbaka på nätet efter några dagars ofrivillig bloggtorka. Några arbetsfyllda dagar i lägenheten med både målning och tapetsering råkade visst sammanfalla med nätverksstrul som jag inte riktigt hade tid att fixa. Ledsen för det men nu är jag tillbaka med bättre uppkoppling än på år och dag. Love it!

Resultaten från helgens inredningsrush här hemma kommer jag att pytsa ut så småningom. Idag vill jag dela med mig av bilderna från en riktigt härlig lägenhet i Barcelona. Den utstrålar sådan lust och livsglädje att jag blir glad ända in i hjärteroten. Redan i hallen kan man se att det här är en lägenhet utöver det vanliga.

Miel Arquitectos avhängningskrokar, som för tankarna till rinnande honung, blir ett spännande blickfång innanför ytterdörren och har dessutom fått ange färgen för den taklist som löper in mot resten av lägenheten. Istället för en otymplig förvaringsmöbel används platsbyggda fack för förvaring av ytterplaggen som ställer begreppen om hur sådan ska se ut på ända. Eller vad sägs om ett djupt, nersänkt fack för paraplyer, ett särskilt fack för stövletter och ett annat med plats för display för favoritklackskorna?!

Happy colours in the kitchenI lägenheten finns en skön mix av designklassiker från 50-talet och modern design, allt i glada färger. En öppen planlösning i köksdelen gör att gästerna lätt kan prata med kocken medan maten tillagas. Lägg även märke till hur man använt den generösa takhöjden till att inrymma vinsamlingen ovanför huvudhöjd. Både praktiskt och snyggt.

The livingroom with storage in the stairs

Lekfulla former och färger återkommer även i vardagsrumsdelen. Spännande förvaring i oregelbundna fack har infogats i trappan till sängloftet ovanför. Eftersom varje trappsteg försetts med spegelglas tycks trappstegen sväva i luften. Ett spännande grepp som ökar den rumsliga känslan i lägenheten.

The bedroomAtt hålla sig till ett fåtal färger ökar känslan av rymd, som i det här sovrummet i sobert grå-vita toner. Lägenhetsinnehavarnas stora bokintresse avspeglas i den långa bokhylleraden ovanför sängen som även fungerar som en slags huvudände. Istället för nattduksbord finns det på varsin sida av sängen en litet fack med plats för förvaring. Både snyggt och praktiskt.

Foton: Design attractor

………..

In this lovely Barcelona apartment design classics from the fifties meets great contemporary design in happy, bold colours. 

Taggad , , ,

2 thoughts on “Lustfyllt och färgglatt

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Vilket toppentips! Inlägget formligen kryllade av smarta förvaringslösningar. Härligt! En av bilderna hade jag i min inspirationsmapp sedan tidigare och blev påmind om det när jag såg bilden via din länk. Tack för det, nu blir det ett inlägg;) De andra bilderna ska jag lägga på minnet. Verkligen superkul att få sådana här tips, tack Ulrika!!!

Kommentera

