”Jag ska måla hela världen…”

Nja kanske inte hela, men just nu är jag verkligen i målartagen! Fördelen med att flytta tillbaka till en lya jag bott i tidigare är att jag vet hur jag kan inreda den. Vad som funkar och inte. Dessutom har jag helt plötsligt lust och energi att fixa de där detaljerna som irriterade och skavde som intorkade kontaktlinser förra gången det begav sig.

Just nu målar jag lister här hemma. En rätt otacksam uppgift om ni frågar mig. Ingen kommer att dunka mig i ryggen och berömma mig för hur fint det blivit, för ingen kommer att kunna säga vad jag egentligen gjort. Ändå tror jag att helhetsintrycket kommer att höjas ett par snäpp när det hela väl är färdigt. Och med några olyssnade sommarpratare i öronen är det ändå helt okej att pyssla med.

The things before I painted them white

Vid sidan av det måleriet har jag haft ett annat på gång. Saker som av någon anledning inte riktigt passar in får lite ny färg på sig för att bättre smälta in i resten av möblemanget.

Nu är jag en sån som inte gärna målar om saker som redan är i gott skick, så ni som får skrämselhicka av att jag gett mig på en Tripp-pall kan slappna av. Mitt exemplar är en present som tidigare bott i ett garage där den trampats av omilda kängor. Missfärgningar, träskador och sprickor i lacken förstörde helhetsintrycket så mycket att en ommålning var enda räddningen. Eventuellt kan den komma att få en skojigare färg så småningom, men just nu känns det helt rätt att den är vit.

The "after"-picture

Min hall är dessutom en aning orolig (ni kommer att förstå vad jag menar när jag visar bilder av den så småningom), så de båda korgarna var nära på tvungna att bli vita för att inte störa helhetsintrycket där. För första gången använde jag mig av sprayfärg när jag målade och det gjorde att ytorna blev riktigt bra. Rekommenderas!

Foto: Kvadratsmart

…………………..

Right now I´m painting a lot. Skirting boards that I somehow didn´t get ´round to the last time and some pieces of furniture that doesn´t  really fit into the rest of my stuff are now being covered in paint. I´m using a spray which make the surface look great. 

Taggad , , ,

Kommentera

