Några frågor till er

Den senaste tiden är det många nya som hittat hit till Kvadratsmart. Varmt välkomna hit! Jag är så glad över att ni följer med mig på den här resan:) Ibland blir jag så nyfiken på vilka ni är, alla ni som läser det jag skriver. Vad ni pysslar med, hur ni bor och vad ni skulle vilja läsa mer om. För att kunna göra bloggen bättre skulle jag vara tacksam om ni ville svara på frågorna nedanför.

Vad gillar ni? Vad saknar ni? Vad vill ni läsa mer om? Passa på och tyck till!

Well organised kitchenFoto: Canadian House and Garden

  1. Hur gammal är du?
  2. Bloggar du? (Lämna gärna adressen!)
  3. Vad har du för sysselsättning?
  4. Hur länge har du läst Kvadratsmart?
  5. Minns du hur du hittade hit?
  6. Vart bor du?
  7. Vilken typ av boende har du? (lägenhet, villa, korridorsrum etc)
  8. Hur många rum består ditt boende av?
  9. Hur många kvadratmeter bor du på?
  10. Varför läser du Kvadratsmart?
  11. Vilken typ av inlägg tycker du bäst om?
  12. Vad skulle du vilja läsa mer om här på Kvadratsmart?
  13. Finns det något du inte gillar här på bloggen?
  14. Övrigt
……………………………
The number of readers have increased and I´m so happy about it. In order to write a better blog I would like to know more about you readers and would be grateful if you could answer the questions below.
  1. How old are you?
  2. Do you have a blog of your own?
  3. What do you do for a living?
  4. How long have you been following Kvadratsmart?
  5. Do you remember how you got here in the first place?
  6. Where do you live?
  7. How do you live? (apartment, house etc)
  8. How many rooms do you have?
  9. How big is your living space?
  10. Why do you read Kvadratsmart?
  11. What kind of blog posts do you like the most?
  12. What would you like to read more about here at Kvadratsmart?
  13. Is there something you don´t like about the blog?
  14. Other
32 thoughts on “Några frågor till er

  1. Dorpan skriver:

    Hej Maria, jag kör hårt på dina frågor direkt =)
    1.Jag är…22(..??!!) ..ok ok jag är 31 år gammal…
    2.Jag bloggar och har 3 st bloggar. http://dorpans.blogspot.com (man kan länka sig vidare till dem andra från den)
    3, jag är student, mamma och nagelbyggare ( haha ja mamma är ett jobb haha)
    4.minns itne men det är nog ett halvår skulle jag tro….
    5 jag letade efter compact living stil till min vän, men fastnade själv =)
    6 i Skåneland =)
    7 jag bor i hyreslägenhet.
    8 har en 3a (med 2 toaletter och 2 balkonger)
    9. 89 kvm
    10. Har mycket bråte så behöver tips på förvaring och så är det så kul bara med compact living då jag inte är minimalist men vill ändå leva som en hahahha
    11 Gillar variation, men som sagt smart lösningar är bäst
    12.förvaring förvaring förvaring och smart lösningar haha (gör om gammalt till nytt?
    13.Inte värst
    14 Tycker du har en härlig blogg! Alltid skoj och kika in och du är duktig på att följa upp dina läsare =)

  2. Daniel skriver:

    1. 29
    2. Ja ibland, på http://thisismycat.blogspot.com
    3. Har hand om internutbildningar på ett elektronikföretag. Lägger upp, planerar och håller dem, vill säga.
    4. Inte så länge, någon månad eller så. Inredningsbloggar brukar åka in och ut ur rss-flödet och nu testar jag helt enkelt Kvadratsmart.
    5. Ja, faktiskt. Via Maria Soxbo – eller Husligheter.
    6. På landet utanför Göteborg.
    7. I hyresrätt med alla dess fördelar och nackdelar.
    8. 2 rum och kök.
    9. 64, fast med snedtak, så egentligen lite större antar jag.
    10. Jag vill egentligen bo mindre med betydligt färre saker, men lyckas aldrig. Så handfasta tips om hur man lever lite och smart är alltid intressant.
    11. Se föregående fråga.
    12. Vi har inte riktigt samma smak och om det inte finns något annat intressant (välskrivna inlägg, egenproducerat material osv) så avföljer jag. Det gäller alla bloggar. Bloggar som bara postar ”fina bilder” eller renoveringhetsar försvinner ur flödet ganska snabbt igen.
    13. Jag tror att med mer eget material (bilder osv) och handfasta tips att den här bloggen kan bli en framtida favorit.

  3. Emma G skriver:

    1. 22 år.
    2. Bloggar just nu på magasinprojektet.blogg.se
    3. Studerar på Kultur, samhälle och mediegestaltningsprogrammet, Linköpings Universitet.
    4. Sedan bloggen startades om jag inte minns helt fel.
    5. Via ett tips på en blogg, misstänker att det kan ha varit hos Husligheter.
    6. I Norrköping.
    7. Hyresrättslägenhet.
    8. 2 rum och kök.
    9. 64 kvm
    10. Kan man någonsin få för mycket tips på hur man ska vara kvadratsmart?
    11. De som förklarar lite mer om varför det faktiskt är kvadratsmart med vissa lösningar, och handfasta råd på hur man kan tänka. Visst hade du ett inlägg för ett tag sen med två olika lägenheter som exempel? Mer sådant!
    12. Det får nog bli samma svar som ovan.
    13. Det skulle väl vara fler inlägg, fortsätt i samma stil!

  4. Sanna skriver:

    1. 22 år
    2. tyvärr inte.
    3. just nu är jag mamma-ledig, annars jobbar jag inom vården
    4. kanske en månad eller två
    5. genom en annan blogg skulle jag tro, e inte säker
    6. på landet i småland
    7. vi bor i en sommarstuga som har blivit ombyggd till året-om boende
    8. 5 rok
    9. 80- alltså har vi väldigt små rum
    10. letar alltid efter smarta lösningar på förvaring, inredning och allmänna tips till hemmet
    11. inlägg om lösningar i kompact-living boende.
    12. samma som 11, och allmänna tips till hur man inreder för en enklare vardag.
    13. inte vad jag kan komma på, så nej.
    14. just nu kämpar jag med hur vi ska ha kök/vardagsrum (öppen planlösning, men litet) så tips om smart förvaring och inredning skulle uppskattas.

  5. Marie skriver:

    1. 22
    2. Nej, hinner inte..
    3. Pluggar till arkitekt och jobbar halvtid på ica (därav ingen blogg…)
    4. Oj, ett och ett halvt år kanske?
    5. Nej.. Kanske via husligheter (läser den också) men är inte säker…
    6. Täby (norr om Stockholm)
    7. Bostadsrätt
    8. Beror på hur man ser det… de flesta skulle nog säga att det är en etta, men jag ser det som att jag har sovrum, vardagsrum, kök, matsal, kontor och bibliotek, en riktig våning alltså… det är en inställningsfråga tycker jag.
    9. 21 kvm.
    10. För att du skriver bra, har roliga och inspirerande bilder och varierar dina inlägg.
    11. Jag älskar smarta tips.
    12. Mer om ditt hem! Sluta vara så hemlighetsfull. Jag är nyfiken! Hur blev det med lägenheten? Vill ha uppföljning på ditt eminenta inlägg med planskissen.
    13. Näe.. läser ju flera bloggar och din är ju bra på sitt sätt..

  6. 1. 27
    2. Ja
    3. Magdansös och danslärare
    4. Ett par veckor
    5. Nej
    6. Malmö
    7. Lägenhet
    8. Etta
    9. 40 kvm
    10. Allt om litet boende, men gärna mer om smart förvaring.

  7. Sunshine skriver:

    22 år. bloggar/lägger upp bilder på http://www.sunshinejonsson.se/blog
    student. läst din blogg sedan början av sommaren. sökte på inredning & kom fram efter ett par tre klickande till denna sida, fastnade & lade sedan till dig på bloglovin’.
    bor med min sambo i en 2:a på 61 kvm i huddinge. läser kvadratsmart mestadels för inspirationsbilderna du lägger upp/länkar till. tycker bäst om inläggen som handlar specifikt om ”compact living”, en nisch som inte finns på så många andra ställen om du förstår vad jag menar. 😉
    jag skulle inte vilja ändra på så mycket, kanske fler ”compact living”-inlägg men sånt kan ju kanske vara lite svårt… inget jag ogillar som jag kan komma på just nu!

  8. Micke skriver:

    herregud, hade du inte kunnat göra ett formulär?^^
    Det blir en lååång lista det där!

  9. Catharina Brandow skriver:

    1. 26 (27 i december 🙂
    2. http://cattise.blogg.se
    3. Jobbar halvtid i kassan på IKEA, just nu sjukskriven 75% sen i maj då jag blev avkastad av en häst.
    4. Sen i juni (?) kanske, sjukskriven=mycket tid att hitta nya, fina bloggar.
    5. Jag hittade hit via nån annan blogg som länkat, Husligheter kanske?
    6. Utanför Fornåsa (en liten by) i Östergötland.
    7. Ett gammalt utbyggt och delvis renoverat torp från 1889. Ska snart flytta till ett lite modernare renoveringsobjekt från -57 (80-talsrenoverat).
    8. 3 rum + kök, hall och badrum. + ett litet gästhus med tvättstuga/toalett, pannrum och ett sovrum.
    9. ca 70
    10. För att Du gör det mesta möjliga med det du har och man får så många smarta förvaringstips. Och fina bilder.

    De sista frågorna: Jag gillar enkla, smarta tips som är lätta att fixa själv till en billig peng. Jag gillade verkligen när du la upp planritningen på din lägenhet. Jag är väldigt nöjd och glad, Du skriver en av mina absoluta favoritbloggar 🙂

  10. Carro skriver:

    Hur gammal är du?
    Jag är 23.

    Bloggar du? (Lämna gärna adressen!)
    Ja jo lite. Har en personlig blogg, och en sminkblogg, men bloggar inte så superaktivt.

    Vad har du för sysselsättning?
    Arbetssökande. Wohoo. Försöker bli undertextare.

    Hur länge har du läst Kvadratsmart?
    Hmm, nån månad.

    Minns du hur du hittade hit?
    Genom andra inredningsbloggar.

    Vart bor du?
    Bästkusten, Göteborg!

    Vilken typ av boende har du? (lägenhet, villa, korridorsrum etc)
    Bor i en 2a på 51kvm tillsammans med min katt.

    Varför läser du Kvadratsmart?
    Bra bilder, bra tips!

    Vilken typ av inlägg tycker du bäst om?
    Bilder på smarta compactliving-lösningar/förvarningslösningar.

    Vad skulle du vilja läsa mer om här på Kvadratsmart?
    Tycker det är bra som det är!

    Finns det något du inte gillar här på bloggen?
    Ingen aning faktiskt.

  11. Therese skriver:

    1. 26
    2. Nej.
    3. Biologstudent med intresse för grön rehab.
    4. Ett par månader.
    5. Nja, jag surfade nog runt lite och halkade in här.
    6. Göteborg
    7. Lägenhet och kolonistuga med sambo.
    8. Lägenheten är en trea, och kolonistugan en etta.
    9. 70 kvm i lägenheten och 30 kvm i stugan.
    10. För att det är roligt och spännande! Jag får mkt inspiration 🙂
    11. Fina bilder, bilder och förklaringar på smarta lösningar och annorlunda påhitt.
    12. Jag skulle vilja ha tips om smarta förvaringstips när det gäller kök. Vårt kök är litet och inte alls mycket förvaring. Jag vet inte hur vi ska lösa det.. Lite mer miljövänliga grejer och lösningar skulle heller inte vara fel.
    13. Man har ju olika smak, och jag gillar inte alltid allt, men så är det ju.. Allt-i-allo så tycker jag om bloggen! Jag är inte överförtjust i inläggen med ”reklam” för div prylar.

  12. H skriver:

    1. 23
    2. Nej
    3. Sjuksköterska
    4. Några månader
    5. Via den där inredningsbloggen på elle som du verkar vara kompis med och som jag hittade när jag läste andra bloggar på elle.
    6. Stockholm
    7. Hyresrätt
    8. 2 (små) rum
    9. 35,5 (0,5an är mycket viktig…) kvm
    10. För att bli inspirerad. Väntar på snilleblixten som ska göra att vi kan bo kvar här för evigt utan att kliva sönder varandras tår.
    11. Bilder på fina, smarta, inspirerande lägenheter. Och personliga inlägg!
    12. Mer av ditt liv och ditt hem och ditt pyssel!
    13. Nepp, men jag har svårt för när lägenheter på typ 80kvm kallas ”små” och ”trångbodda” när typ två personer bor i dem… Jag vill se fler lägenheter som är kompakta på riktigt! 🙂

  13. Sofia Viklund skriver:

    1. 23
    2. Nej tyvärr.
    3. Mättekninker på prospektering.
    4. Kanske en vecka
    5.Jag skulle tror att jag googlade en bild och vipps var jag här.
    6. I Skellefteå
    7. I Lägenhet
    8. 2 rum och kök
    9. ca 60
    10.Smarta förvaringslösningar=)
    11. Samma som tidigare.
    12.Förvaring
    13. Tror inte det.
    14. Tack tack!

  14. Maria skriver:

    Vad många bra kommentarer och synpunkter! För mig är det förstås extra kul att få veta lite mer om er läsare. Har redan fått en massa nya idéer till inlägg så fortsätt att fylla på kommentarsfältet;)

  15. Mia skriver:

    1. 27
    2. Nej
    3. Fattig student 🙂
    4. Ingen aning men säkert ett år iaf.
    5. Sökte efter inredningsbloggar för små lägenheter.
    6. Enköping
    7. Lägenhet.
    8. Ett rum, en liten hall, ett litet badrum och en liten köksvrå.
    9. 25 kvadrat
    10. För att få tips och inspiration till min lägenhet.
    11. Tycker det är roligt just med teman som när du visa hur man tex. kunde göra med en långsmal hall (har jag för mig att det var iaf)
    12. Skulle vara roligt om man kunde få lite budgettips. Det är jätte kul att se inspirations bilder och inlägg med lite dyrare saker men kanske förslag hur man får samma stil som bilderna för en mindre peng?
    13. Nej jag tycker den är toppen 🙂

  16. isaksson skriver:

    1.Hur gammal är du? 28år
    2.Bloggar du? (Lämna gärna adressen!) nope!
    3.Vad har du för sysselsättning? lägenhets/arbetssökande…
    4.Hur länge har du läst Kvadratsmart? novis.
    5.Minns du hur du hittade hit? via sök på compact living
    6.Vart bor du? malmö
    7.Vilken typ av boende har du? (lägenhet, villa, korridorsrum etc) hyreslägenhet.
    8.Hur många rum består ditt boende av? just nu 3, men förhållandet har gått mot sin ände, så hamnar nog i mindre etta…)
    9.Hur många kvadratmeter bor du på? en hörna av våra 79kvm…
    10.Varför läser du Kvadratsmart? njutningen och avbrott från den krassa verkligheten.
    11.Vilken typ av inlägg tycker du bäst om? egna lösningar
    12.Vad skulle du vilja läsa mer om här på Kvadratsmart? se 11
    13.Finns det något du inte gillar här på bloggen? isf inte funnit det ännu.
    14.Övrigt en synnerligen fin torsdag tillönskas dig!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Hm, låter som att du har det lite tungt just nu. Tack för ett ärligt och fint inlägg. Håll ut lite till så lovar jag att du snart får det bättre. Och du: att bo själv i en liten etta och må bra är bara sååå mycket bättre än ett krackelerande samboförhållande i en aldrig så stor våning. Kram

  17. n skriver:

    hej!
    jag hittade hit till dig blogg förra veckan när en annan blogg jag läser länkade hit. jag kommer från gävle precis som du men bor i munchen med min kille nu. vi bor i en hyres, 2 rum och kök. det coolaste är att vi har badkar och en soffa i köket. så mkt skönare med en soffa än massa stolar, och det blir ett skönt häng i köket när polarna är här.
    så länge du skriver vad du tycker är intressant så är det rolig läsning för mig, sen gillar jag jätte mkt när bloggare skriver vad ni inspireras av och läser för andra bloggar, på det sättet kan jag få en bättre insikt i hur du tänker/personlighet bla. bla….
    sen kan jag tycka om att det finns något jag stör mig på, så det inte blir för ”friktionsfritt” liksom ;P att tycka om/tycka lika fullt ut är jävligt tråkigt.
    kramar en läsare

  18. Hanna skriver:

    Du fick ett mail istället 😉

  19. Elisabeth Aronsson skriver:

    Hur gammal är du?
    24
    Bloggar du? (Lämna gärna adressen!)
    http://cancelsunday.blogspot.com
    Vad har du för sysselsättning?
    Jobbar 50% på kontor, pluggar juridik 100%
    Hur länge har du läst Kvadratsmart?
    länge
    Minns du hur du hittade hit?
    vet inte tyvärr
    Vart bor du?
    Örebro
    Vilken typ av boende har du? (lägenhet, villa, korridorsrum etc)
    Lägenhet
    Hur många rum består ditt boende av?
    1
    Hur många kvadratmeter bor du på?
    40kvm
    Varför läser du Kvadratsmart?
    för att få idéer.
    Vilken typ av inlägg tycker du bäst om?
    dem som rör smarta lösningar, inspiration, i synnerhet när det kommer till kök och arbetsplats.
    Sen gillar jag dina projekt, med före och efterbilder.
    Vad skulle du vilja läsa mer om här på Kvadratsmart?
    mer arbetsplatsrelaterat. Sen skulle jag vilja ha tips på hur man gör något intressant av en 1a på 40kvm, öppen planlösning där allting är i ett och samma rum.
    Finns det något du inte gillar här på bloggen?
    nej
    Övrigt

  20. karin skriver:

    1. 21 år
    2. bloggar inte
    3. Studerar till formgivare
    4. hittade sidan för några veckor sedan
    5. av en slump via google bildsök
    6. Stockholm
    7. flyttar snart in i hyreslägenhet
    8. 1,5 med minisovrum, minikök och vardagsrum + balkong
    9. 40 kvm
    10. inspiration till enkla lösningar
    11. fiffiga ideer, som oftast är överkomliga i tid och pris.

  21. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Just nu sitter jag med ett brett leende framför datorn och är så där äckligt nöjd som man kan bli ibland. Har läst igenom alla era kommentarer ordentligt och spanat in era bloggar och jag pöser över av stolthet över att ha så härliga, roliga och begåvade läsare.

    Tack för att ni tar er tid att svara på frågorna. Jag har fått massor med uppslag till nya inlägg.

    Ha en fin avslutning på helgen!

    Kram Maria

  22. malin skriver:

    1. tjugofyra!
    2. haha, har försökt. några gånger, gett upp lika många…
    3. jobbar som flygvärdinna
    4. inte så länge, hittade hit via en kommentar på IKEAs blogg. kanske 2 månader..(?)
    5. läs ovan
    6. på kungsholmen, stockholm
    7. bor i en mysig lägenhet med sambon.
    8. den är en etta på….
    9. ….32 kvadrat
    10. lägg ihop svar 7, 8 och 9. 🙂
    11. de inlägg som inspirerar, gärna smarta DIY lösningar
    12. stockholms relaterade tips, second handisar, mer DIY.
    13. om man ska va lite kritisk skulle jag vilja att den uppdaterades lite mer ofta.
    14. keep up the good work!

  23. Emma skriver:

    1. 31
    2. No.
    3. Volonterar som assisterande manager för världens största bokhandel
    4. typ 6 veckor
    5. blev tipsad på en av de andra bloggarna jag läser. Tror det var chez Larsson, men det kan ha varit någon annanstans…
    6. På ett skepp som seglar jorden runt.
    7. delad hytt under vattenytan. Just nu med toalett och dusch i korridoren.
    8. Tja, ett som är mitt och min hyttkompis, men skeppet är ju stort…
    9. golvytan i hytten är mindre än 10 kvadratmeter, så vi har ett stort golv…
    10. Intresse för inredning och smart förvaring.
    11. Den utförliga typen.
    12. Vad man kan göra för att göra ett krypin sitt egen, när man är låst i vad som är tillåtet.
    13. Inte än så länge
    14. Där det är möjligt är det skönt att inte behöva ladda hem stora bilder. Internet uppkopplingen är inte den bästa ombord…

    • Emma skriver:

      3. Världens största FLYTANDE bokhandel.
      Så stora är vi inte, ungefär 3000 titlar, men eftersom det inte finns så många flytande bokhandlar, kan man ju skryta lite…

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Det i särklass mest originella sättet att bo på hittills! Hoppas att ni hittar fiffiga sätt att inreda er hytt på, jag lovar att dela med mig av några smarta tips när det gäller fin inredning som inte kräver så stora ingrepp i boendet.

  24. Ida skriver:

    1. 20 år
    2. Ja! http://hebreiska.blogg.se
    3. Pluggar till folkhälsopedagog
    4. Hittade hit i veckan!
    5. Ja, jag googlade efter inspirerande bloggar.
    6. Kristianstad
    7. Bostadsrätt
    8. 2
    9. 50 ganska välplanerade sådana.
    10. Inspirerande!
    11. Hmm. Det är kul med inspirerande bilder, pyssel på hur man billigt kan förändra sitt hem med loppisgrejer osv.
    12. Njae.
    13. Näe.

  25. Maria skriver:

    1. 29
    2. no
    3. studying at Stockholm university, previously worked as a real estate agent outside Sweden
    4. I started follow quite recently, may be less than a week
    5. just a random web-search about compact living
    6. Stockholm
    7. apartment owned by my sambo
    8. 2 rok
    9. about 70 m2 and it is a mansard apartment
    10. I find it fascinating to read about interior design, pure estethic pleasure. But among all of the architectural/design areas I prefer compact living since the task of making something cosy/highly practical and in most cases budget-friendly on 25-30m2 and sometimes even 10m2! (that was a real disovery!) I believe requires the most talent, expertise and precision from an architect/designer.
    11 and 12 I like pictures, of course. As a matter of fact I would prefer to see more pieces about apartments transformations with before and after pictures and description of the works implemented and ideas used. Eventhough not always relevant to compact living but I find highly interesting a post about garage used as a residence. Would like to see more of this as well – something previously unfit to live in becomes the cosiest place ever imagined)
    13. not really, If there is a post I am not particularly interested in I will just skip it. It is a personal blog after all and it could contain anything the author wishes to have.
    14. I would like to thank the author for doing a great job of trying to inspire other people and make their lives a bit cosier. We forget sometimes that the most brilliant solutions are the simplest ones!

  26. obskyrt skriver:

    Hur gammal är du? 27år

    Vad har du för sysselsättning? arbetar

    Hur länge har du läst Kvadratsmart? tidsmässigt – kort, inläggsmässigt – långt

    Minns du hur du hittade hit? – länkad via någon annan inredningsblogg.

    Vart bor du? – stockholm

    Vilken typ av boende har du? (lägenhet, villa, korridorsrum etc) – bostadsrätt

    Hur många rum består ditt boende av? – 3 rok

    Hur många kvadratmeter bor du på? – 62

    Varför läser du Kvadratsmart? – bra tips på intressanta compact-livinglösningar samt intressanta minireportage om häftiga hem.
    Vilken typ av inlägg tycker du bäst om? – de som presenterar något ritkigt unikt och samtdigt vacker och häftigt, typ det med han som hade ett hem med massa fälla-, vika-, och stuva-undan-funktioner eller de två kvinnorna som hade varsit hus i plywood inuti lägenheten.

    Finns det något du inte gillar här på bloggen? – Har bara reagerat negativt på två saker: att du ”återvinningssorterade” vitlökspress, hårnålar etc som metall, vilket är grovavfall och inte kan återvinnas, samt att du målade en jättefin trappstege vit. :(, men det är väl inte mkt att hänga upp sig på då det inte påverkar innehållet, utan bara retar min jälva besserwisser-nerv 😉

    Övrigt:

    Bilder på en kvadratsmart lösning i mitt hem:
    http://www.styleroom.se/album/26043

Kommentera

