Lantligt romantisk blogghörna

För ett tag sen hade jag ett väldigt spännande samtal över en lunch. Diskussionen kretsade kring hur man uttrycker sina känslor för sin pojk- eller flickvän och hur man behöver få kärleksförklaringen levererad för att kunna ta den till sig. Den andra tjejen i sällskapet var helt fokuserad på att få höra mannen säga att han älskade henne. ”De orden är det enda som betyder något för mig”, hävdade hon. Killen som satt bredvid henne höll inte med, utan menade att man ju kan visa att man bryr sig om någon genom handling också. Själv var jag lite ambivalent och förordade en kombination av de två. Efter att ha varit i ett förhållande där jag längtade efter att få höra just de orden vet jag hur betydelsefulla de är. Å andra sidan har jag varit med om att de använts så frikostigt i en annan relation att de devalverats i värde.

Balans. Allt handlar om balans.

Hur som helst kom jag att tänka på den där lunchdiskussionen när jag såg den här fina skrivhörnan hos Robyn som driver bloggen Whimages. Det är hennes man som snickrat ihop åt henne. Och jag kan säga att om någon skulle göra något liknande åt mig skulle kärleksbudskapet nå fram. Oavsett om handlingen åtföljdes av några stora ord eller inte.

Space efficient bloggspaceFina detaljer som pärlspont och lister ger den lilla blogghörnan en lantlig känsla. Jag gillar särskilt att hyllorna delats av med naturliga bokstöd och små fack. Att skrivbordet placerats i ena hörnet har sparat värdefull yta och gjort det möjligt att bygga in en liten sittplats i det andra hörnet.

Belysningen som fällts in i hyllans nederkant gör det möjligt att hålla skrivbordsytan fri. Den lilla taklampan som hängts intill skapar mysig läsbelysning på den lilla sittplatsen.

Foton: Whimages

……………………………..

This is the blog spot for Robyn behind the blog Whimages. This space efficient working place has built in lighting, smartly divided shelves that make build natural bookstands and the desk is cleverly placed in one of the corners to make more room for a cosy place to sit. It was all built for Robyn by her husband. Quite romantic if you ask me.

Taggad , , , , , , ,

8 thoughts on “Lantligt romantisk blogghörna

  1. Helen Holmberg skriver:

    Så otroligt snyggt!! var hittar man sånna män, för så där skulle jag bra gärna vilja ha det också 😉

  2. Micke skriver:

    Det sägs bra i den här tycker jag:

    ”More than words” av 80/90-talskonstellationen Extreme

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Åh, den där låten är så sönderspelad för mig att jag fortfarande inte fixar att lyssna på den. Men jag ger dig rätt i att texten är träffande. Den funkar dock bättre utan musiken och sången, hehe;)

  3. Erna Gunnarsson skriver:

    Supersnyggt!! Smidigt och lite hemtrevligt. Gillar det vekligen.

  4. Kaisa skriver:

    Verkligen riktigt snyggt! Men jag kan inte låta bli att tänka på att sista bilden förstörs av sladd-kaoset under bordet, men så är ju sladdar mitt hatobjekt nr. 1 också… 😉

Kommentera

