Sittbadkar

Det finns få saker som slår ett varmt bad efter en dag ute då kylan nypt tag i både kinder och tår. För mig är det livskvalitet. Det är anledningen till att jag verkligen vill ha ett badkar, trots att jag inte använder det så ofta. Huvudsaken är att jag kan göra det när jag vill.

Av svaren på min minienkät att döma är det få av er läsare som delar min fäbless, men er trångbodda badälskare vill jag tipsa om sittbadkar. De tar mindre plats än standardbadkaren och det krävs mindre vatten för att fylla dem. En del av komforten försvinner kanske på grund av den mer upprätta ställningen, men om alternativet är att skippa badkaret helt så kan det ju vara att föredra. Badkaret på bilden kommer från Sanova och är 120 cm långt och 70 cm brett.

BathtubFoto: Sanova

…………………

If you´re having trouble squeezing a bathtub into your bathroom, go for a resized version that you can sit in instead. More space conscious and less expensive to fill with water than an ordinary one. 

Taggad , , , ,

3 thoughts on “Sittbadkar

  1. Micke skriver:

    tack för tipset, är klart inne på ett sittbadkar!

  2. Anna skriver:

    Å, vill ha!

  3. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Micke & Anna: Kul att ni gillar idén!

Kommentera

