Musikförvaring med retrotouch

Att skriva ett inlägg om hur man förvarar musik och filmer på ett yteffektivt sätt känns snudd på stenåldersaktigt 2011. Nu finns det ju en massa smarta sätt att ta del av utbudet helt elektroniskt utan att behöva lagra något över huvud taget. Spotify och Voddler är bara några exempel. För oss som bor på lite mindre yta är det förstås det allra bästa av utrymmesskäl. Men om du, liksom jag, behållit både cd- och dvd-skivor kan jag varmt rekommendera att du gör dig av med de skrymmande plastfodralen och istället förvarar discarna i en plastficksförsedd pärm. Det sparar enormt mycket plats och gör samlingen mer lättöverskådlig.

A space saving solution is to store your compact discs in a folder.Foto: Kvadratsmart

…………………

A space saving solution if you, like me, still hold on to some of your compact discs and movies on dvd. Although the best way to save space is of course to use electronic services like Spotify or Voddler instead. 

Taggad , , ,

7 thoughts on “Musikförvaring med retrotouch

  1. Micke skriver:

    Smart, men vad göra med vinylskivorna?

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Vinylskivor är onekligen ett problem. Själv har jag gjort mig av med mina lp-skivor just för att de kräver så mycket plats. Däremot tycker jag att det är superfint att rama in snygga gamla skivomslag och sätta upp på väggen som blickfång. Har sett flera lyckade exempel på det.

  2. Anna skriver:

    Något bra tips vad man ska göra med böcker? Vill helst INTE göra mig av med dem.

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Jag älskar verkligen böcker och har mängder av dem, trots att jag verkligen inte har särskilt stor lägenhet. Just nu befinner jag mig mitt i en flytt och som så många gånger tidigare har jag kunnat konstatera att det skulle gå oändligt mycket lättare om jag inte envisades med att släpa med mig en massa böcker. Däremot har jag aldrig något problem med att få plats med dem eftersom jag prioriterar dem så högt. Mitt bästa tips är att bygga hyllor strax under taket och förvara böckerna där. På något sätt känns det knappt som att de tar någon som helst plats då. Ett annat bra tips är att skaffa dig en hylla med genomgående hyllplan så att du kan stoppa in böcker i hyllan från båda hållen, det sväljer otroligt många böcker! Kanske har du också något udda hörn någonstans där du bor som kan rymma en platsbyggd bokhylla?!

      Jag lovar att återkomma med fler tips om bokförvaring framöver!

  3. Anna skriver:

    Det ser jag fram emot 🙂

  4. Dorpan skriver:

    Taget tips! På tal om böcker, köper jag bara pocket, lätta att förvara, lätta att ta med, svider inte att ge bort =) jag har sänggaveln Malm och förvarar mina pocket gömda bakom sängen med annat =)

  5. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Vilken bra idé att använda pocketböcker som bytesvara! Jag tror bestämt att nästa bytesparty får bli på det temat:)

Kommentera

