Ett litet steg för mänskligheten…

… men ett stort steg för mig. Jag har skördat min första egenhändigt odlade tomat! Och snart kommer den följas av flera andra som redan nu rodnar klädsamt i sommarsolen.

När jag fick plantan i present förutspådde jag den i hemlighet ett kort liv och en snar död. Detta med tanke på alla resor jag haft inplanerade i sommar och det faktum att jag inte kunde placera plantan i ett växthus, vilket jag trodde var en förutsättning för att kunna odla tomater. Men se, där hade jag fel. I balkongens soligaste hörn och en självvattnande kruka har den klarat sig över förväntan. Jag kan varmt rekommendera er andra som gillar att odla ätbara saker att försöka göra det på balkongen. Det är verkligen jättekul!

My first home grown tomatoBildbevis!

Foto: Kvadratsmart

…………….

I´ve just harvested my first home grown tomato! I succeeded although I don´t own a greenhouse. A small step for humanity, a big one for me;)

Taggad , , ,

Kommentera

