Flyttpackar

Jag är tillbaka i Gävle och vadar som bäst runt bland flyttkartongerna i vardagsrummet. Flyttlasset går om några dagar och jag har fullt upp med att rensa ut, frakta bort och paketera. När man packar ner sitt liv i kartonger inser man vilka saker man verkligen vill ha tillgång till hela tiden. Det är dem man väntar in i det sista med att stuva ner i boxarna.

Nu har jag börjat plocka ner prydnadssakerna från hyllorna. Snart kommer mitt hem här i Gävle att te sig väldigt sterilt. För även om sakerna i sig inte fyller någon praktisk funktion är det de som ger mitt hem dess själ och mysfaktor.

Jag ser redan fram emot att få ställa fram den här lilla geishafiguren från Tokyo i mitt nygamla hem. Blir glad varje gång jag tittar på den.

Den lilla geishafigurinen är en souvenir från min Japanvistelse i Januari.

Foto: Kvadratsmart

………………

When you pack your life into boxes, it soon becomes very clear which things you really want to surround yourself with on a daily basis. I´ve just started to take down the decorations from walls and shelves and my home here in Gävle will soon appear very sterile. Because let´s face it: they are what gives my life it´s soul.

I´m already looking forward to placing this little geisha figure from Tokio on a cupboard again. It always gives me joy to look at it.  

Taggad , , , , , , , , ,

2 thoughts on “Flyttpackar

  1. Anna skriver:

    Helt underbar 🙂

Kommentera

