Skulpturfabriken

Under Gotlandssemestern gjorde vi även ett besök på Skulpturfabriken i norra delen av ön. Sällan har väl ett spontaninfall slagit så väl ut! Både jag och Maria var alldeles tagna av den fina miljön och jag samlade på mig en massa härlig inredningsinspiration.

Skulpturfabriken

Det mest givande för oss trångbodda var de här fiffiga sätten att dela av utrymmen med hjälp av växande blommor. Lika enkla som geniala.

Flowers were used to divide the inner yard

Självklart fanns det även en massa fina skulpturer på plats. Jag blev särskilt förtjust i de gjutna jättesnäckorna och var tvungen att köpa med mig en hem till mitt badrum. Mer om den i senare inlägg.

Sculptures

På fabriken fanns även en liten caféhörna med kaxig inredning. Jag blev särskilt förtjust i de kopparklädda väggarna.

CaféFoto: Kvadratsmart

……………..

During my stay in Gotland I also visited Skulpturfabriken in the northern part of the island. I fell head over heals for the wonderful surroundings and got a lot of inspiration for my home. The smart ways to divide space with flowers and the beautiful shells struck me the most. 

Taggad , , , , , ,

One thought on “Skulpturfabriken

  1. […] har ni redan läst om mitt besök på Skulpturfabriken hos min partner in crime, Maria, men jag måste ju pynta bloggen med en bildkavalkad från det här underbara stället jag också. […]

Kommentera

