Spartips#3: Klädparty

Här i Gävle har Den Stora Utrensningen Inför Flytten inletts. Min lägenhet i Stockholm är betydligt mindre än den jag bor i nu, så jag gör mitt bästa för att göra mig av med så mycket saker som möjligt för att slippa bli trångbodd där. Hittills går det riktigt bra. Flera skrymmande saker har sålts via Blocket och några väntar på att följa efter. Nice!

Eftersom jag nyligen haft en genomgång av garderoben förvånade jag mig själv med att osentimentalt rensa ut ytterligare en mängd plagg. I förhoppning om att några av dem skulle komma till ny användning bjöd jag in ett par kompisar med samma storlek som jag och lät dem plöja igenom högarna.

Carola and Linda looking for nice clothesCarola och Linda passade jättebra i många av plaggen och blev så här fina i några av de klänningar jag rensat ut. Härligt att plaggen kommer till användning! De kläder som blev över ska jag skänka till Myrorna.

Some snacksSedan blev det lite bubbel, ost och kex och en massa prat och skratt. En riktigt, riktigt fin kväll!

Ett tips! Vid tidigare klädpartyn har fler tjejer i olika storlekar bjudits in och bytt kläder med varandra. Det är ett jättekul sätt att få fina kläder till skänks samtidigt som de man själv gjort sig av med kommer till användning.

Foto: Kvadratsmart

……………………

Right now, I´m weeding out as much stuff as I can before my move to Stockholm. The apartment there is a lot smaller than the one I´m currently living in so it´s kind of necessary. Tonight, I invited some friends in the same size as me to look at the clothes I wanted to get rid of. Happily enough, they looked great in a lot of the garments and took them home. I´m planning to give the rest to some charity organisation. 

Kommentera

