Förvaring i vinklar och vrår

Just nu smider jag en del planer för min stockholmshall. Den jag snart ska flytta in i igen (yippiiiiiiieeeeeee!). Det är en rätt smal och mörk hall, men tack vara några inredningstrick tycker jag mig ha fått ut mycket av den yta som står till buds. Däremot är jag helt övertygad om att det går att utnyttja potentialen ännu bättre och går just nu och grunnar på hur det ska gå till.

När jag såg bilden nedan blev jag eld och lågor och önskade, för första gången någonsin, att jag var ägare till en vinklad hall. Den är ju fullkomligt packad med fina förvaringslösningar! Jag menar, vem skulle tacka nej till att få plats med två skohyllor och en mängd avhängningskrokar? För att inte tala om den fina hallmöbeln, spegeln och bokhyllan som också fått plats.

Clever storage in the hallwayFoto: Fastighetsbyrån

plan drawingPlanskiss över lägenheten. Fler bilder finns här.

…………….

Thanks to this lovely picture, I´m longing for an angled hallway for the first time in my life. It´s packed with clever and pretty storage in a way that wouldn´t be possible in a corridor like hallway.

Taggad , , , ,

4 thoughts on “Förvaring i vinklar och vrår

  1. Dorpan skriver:

    Sett någon annan med exakt samma lägenhet i nån blogg…kände igen det på sängen.. hon gjorde en trappförvaring under/ upp till sängen – skithäftigt va det =)

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Kul att höra att någon annan utnyttjat utrymmet under sängen på ett smart sätt. Jag hade gärna sett en alternativ lösning i den här lägenheten. Kommer du på vart du sett lägenheten får du gärna skicka en länk:)

  2. Dorpan skriver:

    Jag blandade ihopa hennes idé med en annan så jag ger dig båda länkarna så kan du själv få en übersmart idé inte sant?=)
    http://www.styleroom.se/album/19452
    http://blogg.aftonbladet.se/inredning/2010/10/tva-hem-med-compact-living

    Lite tips iaf…

    Men hittade en byrå som man drog ut till en trappa men hittar den inte igen… snubblar jag över den så lämnar jag länken hihi =)

    Ska bli skoj och följa dig =) Själv lever jag verkligen inte för compact living men behöver verkligen idéer för och få plats med allt skräp haha

  3. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Vad härligt att få tips om lite roliga länkar, stort tack för det! Jag är ju alltid på jakt efter spännande saker att skriva om, så de kommer väl till pass:) Den svartvita lägenheten kommer jag ihåg att jag såg i Sköna hem när numret kom ut och den lägenheten har verkligen etsat sig fast i hjärnan. Ursnygg!

    Kul att du gillar min blogg! Varmt välkommen tillbaka. Jag ska försöka tipsa om bra sätt att trolla bort ”skräpet”, ha ha.

Kommentera

