Getting ready for take off

Jag har inte varit den flitigaste bloggaren på sistone. Tankarna tumlar om varandra och jag har haft lite svårt att fokusera på just inredning. Det händer nämligen en hel del i livet vid sidan av Kvadratsmart just nu. Till att börja med har jag sagt upp mig från mitt jobb och arbetar nu de sista veckorna på min nuvarande arbetsplats. I mitten av augusti börjar jag på ett nytt jobb i ny stad med nya jobbarkompisar. Innan dess ska jag flytta tillbaka till min lägenhet i Stockholm (som jag kommer att pendla ifrån) och semestra i flera långa, härliga veckor.

Allt är väldigt spännande och det spritter i mig som om jag blivit kolsyrad. Det tråkiga med det hela är jag nu lämnar en stad där jag trivs otroligt bra och jag kommer verkligen att sakna alla mina fina vänner här. (Har försökt övertyga några av dem av att låta mig packa ner dem i en koffert och ta med mig i flytten men av någon anledning verkar de inte nappa på idén). Att flytta är onekligen som att dö en smula samtidigt som man får en massa ny livsglädje.

Verkar inläggen om mitt eget boende lite förvirrande framöver så kommer det sannolikt bero på att jag förmodligen skriver om både den lägenhet där jag bor nu och om min lya i Stockholm. Köksväggen i senaste inlägget finns fortfarande kvar som ett angenämt projekt i huvudstaden. Ser fram emot att ta tag i den när jag flyttar ner igen!

4 thoughts on “Getting ready for take off

  1. Micke skriver:

    *crackle* Aircontroll to Cabincrew; welcome back!

  2. Pernilla/ekoenkelt skriver:

    Oj, inte lite du har på gång! Förstår att det är jobbigt att flytta ifrån en stad man gillar, men man måste ju våga testa något nytt mellan varven! Själv velar jag om huruvida jag ska flytta mig vidare när jag pluggat klart – men man blir ju så hemmakär och bekväm!

    Kul med nytt jobb, alltid en rolig utmaning tycker jag! 🙂

    Förövrigt har jag hamnat i någon total inredningsmani (och får därför lite, lite, panik över att du inte uppdaterar dygnet runt! ;)) och har nu bestämt mig för att köpa klassiska fina Tolix- stolar till köksbordet! Det måste ju bli några Compact Living- plus för dom eftersom dom är stapelbara!

  3. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Åhå! Jag ger Tolix-stolarna plus både för utseendet och möjligheten att stapla dem;) Ett strålande val som säkert kommer att göra sig riktigt fint mot köksbordet! Härligt att höra att du är inne i en riktig inredningsvåg. Jag lovar att uppdatera även i fortsättningen, ville bara förklara varför det blivit lite glesare mellan inläggen:)

Kommentera

