Dagens compact living-tips!

Ordning i skåpen och var sak på sin plats. Låter det som en ouppnåelig dröm? Då har jag ett tips som kan hjälpa dig en bra bit på vägen: rensa ut alla udda tallrikar och satsa på en enhetlig servis som funkar till både vardag och fest. Med en sorts tallrikar och uppläggningsfat blir det otroligt mycket lättare att stuva in porslinet i prydliga travar i skåpen. Jag gjorde det själv för bara någon månad sedan och blev förvånad över hur luftigt det blev.

Själv valde jag att satsa på enkla vita tallrikar ur Ikeas serie 365+ som jag tycker är både stilrena och snygga. Den lätt fyrkantiga formen ger dem något extra, samtidigt som de funkar till olika glas och dukningar. Jag brukar ”hotta” upp arrangemanget med spännande bordsdukar och servetter när det är festligare middagar på gång. Assietterna i serien blir dessutom en fin bas till mina udda kaffekoppar.

I 365+-serien ingår även runda tallrikar och tallrikar i helt oemotståndliga färgsättningar som flirtar med 50-talet. Några exempel på dem ser du nedan.

Plate from the 365+-serie at Ikea…………………

If you´re having a hard time keeping order in your kitche cupboards, I recommend that you get rid of the odd pieces of porcelain and buy yourself a matching set instead. That will save a lot of space in and make it the plates easier to organise. 

Taggad , , , , , , ,

Kommentera

