Ett rum i rummet

Ett riktigt klurigt sätt att skapa en avskild sängplat hittade jag i Ariels lilla lägenhet i Los Angeles, som var ett av bidragen i Apartment therapys Small Cool Contest 2011. 

Istället för att gömma sängen i något hörn, har Ariel skapat ”ett rum i rummet” för den. Samtidigt har det bildats förvaringsplatser för både böcker och tv riktade ut mot rummet i övrigt. Genom att inte låta hyllorna gå ända ner till golvet, eller ända upp i taket och lämna generös med luft runt tv:n undviker hon dessutom att krympa rummet. Fetgilla på den!

 

An unusual way to divide the space and make room for the tv.Foto: Apartment therapy

………………….

An unusual way to divide the space and make room for the bookcollection and flatscreen. Nice touches like avoiding building the shelves all the way up to the ceiling and down to the floor add an airy feel to the room.

Taggad , , , , ,

5 thoughts on “Ett rum i rummet

  1. Pernilla/ekoenkelt skriver:

    Oj! Jag fattar inte att jag missat alla dessa lägenheter, är det bara jag eller är det svårt att hitta dom som var med i tävlingen? Jag hänger ju trots allt på apartmenttherapy typ jämt! 🙂

    Jag gillar att den här lägenheten är ett typexempel på att man inte behöver göra sig av med böcker bara för att man bor litet! Böcker är ju trots allt en del av inredningen. Riktigt hemtrevligt och smart planerad lägenhet, jag gillar!

    • Pernilla/ekoenkelt skriver:

      Haha, tillåt mig att dumförklara mig själv. Man kan ju givetvis trycka på knappen där det står ”all entries”. 🙂

  2. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Inte alltid så lätt att hitta alla knappar;)

  3. Marie skriver:

    ååå så fint!

  4. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Visst är det?! Jag blev alldeles såld när jag såg bilden!

Kommentera

