För barn som delar rum

En barndomskompis till mig hade väldigt många syskon. Familjen var stor, bullrig och kärleksfull och det var alltid saker på gång och ungar som tumlade runt i lek. Jag minns att jag var lite avundsjuk på det där. Hur lätt det var för dem att dra ihop fotbollslag och andra lekar som krävde många deltagare.

Samtidigt minns jag att de hade det väldigt trångt hemma och att inget av barnen hade eget rum. Istället fick de dela av en öppen övervåning med hjälp av möbler. För mig som utomstående var systemet av gångar lite förvirrande och jag minns att jag en gång råkade kliva rakt igenom en fiktiv vägg när jag var på besök.

Jag kom att tänka på den, och andra familjer som inte har plats att ge barnen egna rum, när jag såg bilden av det här omlottloftet i tre höjder. Ett smart sätt att skapa plats för flera barn på liten yta! Kanske extra användbart i familjer där barn från tidigare förhållanden bor i rummet i perioder. Bilden hittade jag här.

Sleeping loft with enough room for three childrenFoto: Svenska Sovloft

………………….

A smart way to create separate beds when the children have to share their bedroom. 

Taggad , , , , ,

Kommentera

