Med skorna i fokus

Det sägs att skorna säger mycket om en person. Vilken modell man bär, hur man sköter om dem och vilken färg de har. För att inte tala om hur många de är. Själv måste jag erkänna att jag definitivt tillhör den bekväma gruppen. Jag tycker att klackskor är absolut snyggast och gör överlägset mest för helhetsintrycket, men jag avskyr att bära dem till vardags. Eftersom jag snabbt vill kunna ta mig från punkt A till punkt B har jag oftast bekväma skor av sportigare modell.

Till mitt försvar kan jag tillägga att de gånger jag försökt mig på att bära något lite mer elegant på jobbet har jag ofrånkomligen hamnat på de mest oländiga ställen. Eller vad sägs om att stolpa runt på ett kalhygge i klackstövlar eller bevaka en gräsbrand iförd sandaler? Sånt inbjuder onekligen till att man gör ett annat skoval dagen därpå…

Däremot tycker jag att det vore kul att visa upp mina finare modeller på ett bra sätt hemma och grunnar som bäst på hur det skulle kunna gå till. Att ställa skorna på någon typ av display är ju bra mycket roligare än att gömma dem i lådor och skåp. Har man trångt i skåpen kan det dessutom vara ett bra sätt att få plats med fler… 😉 Hittade de här fina idéerna hos Bolaget inspiration och blev eld och lågor.

Bolaget Inspiration - www.bo-laget.se/inspiration/
Rada upp färgglada skor i fina modeller på lister i samma färg som väggen. Ett ett både annorlunda och spännande sätt att visa upp dem på.

Bolaget Inspiration - www.bo-laget.se/inspiration/
Utnyttja underhyllan till hallbordet för att visa upp favoritskorna. En annan fin idé är att färgordna skorna i stilleben för en monochrom och stilren look.

Bolaget Inspiration - www.bo-laget.se/inspiration/
Udda skor uppställda på rader ger ett lite skönt bohemiskt intryck till hallen. Samtliga bilder från Bolaget inspiration.

Har ni några andra idéer om hur man kan förvara skodonen på ett fint sätt? Skriv och berätta!

…………………..

Some untraditional ways to display your favourite shoes at home. All pictures from Bolaget inspiration.

Taggad , , , , , , , ,

Kommentera

