Nej, den tippar inte!

A chair from Moooi with several functionsEn stol som kan omvandlas till klädhängare, korthållare och för att hänga bort handväskan trodde jag uppriktigt sagt aldrig att jag skulle skriva om här på bloggen. Än mindre i positiva ordalag. Men The extension chair i svartlackat bokträ från Moooi är en så skön flirt med den klassiska pinnstolen att jag blev riktigt förtjust i den.

En motvikt i stolens sits gör dessutom att stolen är stabil och inte tippar när ena änden fälls upp till klädhängare. Frågan är väl bara när man egentligen har användning för en stol med nämnda funktioner? Kanske vid en konferens eller någon typ av tillfälligt möte, men i övrigt? Hmmm. Kanske är det inte för funktionerna man i första hand köper den här stolen, utan för den inbyggda humorn och de olika överraskningsmomenten. Eller för att citera en kompis kollega: ”Vem bryr sig? Den är ju snygg!”

Nu är jag nyfiken på vad ni läsare tycker.  Hade designern huvudet under armen eller på skaft när den här stolen kom till? Skriv gärna och berätta!

Stort tack till Husligheter-Maria som tipsade mig om stolen!

Foto: Moooi

………………….

The Extension chair from Moooi can be transformed into a coathanger, card holder and handbag hanger. I think that might be useful in a conference centre but hardly in more personal surroundings. It looks great though! What do you think?

Taggad , ,

7 thoughts on “Nej, den tippar inte!

  1. Vilken läcker funktion!

    Följer dig nu via Bloglovin.

    Önskar dig en skön söndag!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Vad härligt att få ett ansikte på en av mina följare på bloglovin:) Jag blir så glad av att se att ni blir fler och fler. Ha det riktigt gott du med i solen!

  2. Hanna skriver:

    Lite otippad (heh) kombination. Jag tänker mig den i en hall, när man vill sitta ner och kryta skorna. Eller kanske på restaurangen, där man redan hänger diverse persedlar på ryggstödet. Men jag vet inte vad jag tycker, egentligen… Kanske är det de svarvade pinnarna som för tankarna till murriga kök i barndomens åttiotal… Möbeln intresserar mig ändå, eftersom jag tilltalas av oväntade kombinationer.

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Hehe, fyndig förstamening! 😀 Tanken att ställa stolen i hallen är inte dum. Där kommer ju verkligen alla de olika funktionerna till användning.

  3. Alex skriver:

    Jag tycker den är charmig och håller med Hanna – i en hall hade den varit ett kul inslag. Inte nog med att du kan hänga jackan och väskan på den, du kan sitta på den och knyta skorna, eller ställa en korg på sittytan för nyckelförvaring eller så… Tummen upp helt klart!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Kul att du gillar den! Jag börjar tro att jag skulle tycka om att ha den i en hall:)

  4. evaghane skriver:

    Perfekt i hallen både när man ska knyta skorna och ställa ifrån sig kassarna 🙂

Kommentera

