Miniväxthus i budgetklass

Lite mindre, aningen mindre lyxigt, men charmigt och betydligt billigare än det växthus jag tidigare tipsade om för balkongen är Nelson Gardens plant-start växthus för balkong och terrass.

Växthuset är byggt av barrträ och kraftig isolerplast och har en ställbar ventilationslucka och flyttbara hyllplan.  Måtten är 69x49x120 cm, vilket gör att det lämpar sig väl även för lite större växter.

Foto: Nelson Garden

……………………..

A smaller, a little bit simpler but a lot cheaper mini green house than the one I told you about before. Suitable for the balcony.

Taggad , , , , , , ,

5 thoughts on “Miniväxthus i budgetklass

  1. Erica skriver:

    Tack för tipset!! Den ska jag kolla upp🙂

  2. Emelie skriver:

    Tack för tipset! Jag hittade inget pris på deras hemsida, vet du hur mycket det kostar?

  3. Erica skriver:

    Nu har jag varit och köpt växthuset!! Det kostade 999,- (i Norge, säkert samma i Sverige). Det är jättefint och passade perfekt på balkongen, MEN kvaliteten var lite sisådär. Passformen på bitarna var inte helt 100%, så antingen fick man en liten glipa upptill, eller så gick sidobitarna inte hela vägen ner (och det måste de ju, så skåpet står stabilt). Tycker att för tusen kronor borde man fått lite bättre kvalitet, men jag är ganska nöjd ändå.

  4. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Erica: Jösses, vad du är snabb i vändningarna! Kul att växthuset passade så bra på balkongen, trist att kvalitén inte var bättre. Sånt där är ju svårt att veta när man bara sett grejorna på bild. Hoppas att det snart växer så att det knakar där inne!

    Emelie: Det finns en länk till Frökungen i inlägget ovan. Jag tog med det mest för att man skulle få ett hum om vad växthuset kan tänkas kosta. Där får man betala strax under 1200 kronor för miniväxthuset och jag misstänker att priset är något liknande på andra ställen.

Kommentera

