Bloggtips: Alice in Designland

Kommer ni ihåg känslan av att se Alice i Underlandet för första gången när ni var små? Hur man sögs in i en förtrollad värld som befolkades av påklädda kaniner på språng, sjungande blommor och rökande maskar? Själv blev jag aldrig riktigt klok på berättelsen, men gillade landet som tedde sig allt mer galet ju längre in man kom.

Nyligen hittade jag en blogg med det snarlika namnet Alice in Designland som jag blev väldigt förtjust i. Precis som Disney-klassikern så visar bloggaren Dia Adams upp en egen liten värld. En alldeles förtjusande sådan, kan jag tillägga. Adams har en enastående förmåga att leta upp personliga hem som är så fina att jag gång på gång får lust att copy-pastea in mig själv i dem. Dessutom känns det som om både texterna och bilderna talar direkt till mig. Så här beskriver hon själv innehållet:

”Alice in Designland is a resource for the design world’s (somewhat) little people…….you know, the ones who gush over fancy shelter magazines, but can’t afford much of what’s in them. We aim to show that with determination and know-how, great design can be achieved on any budget.”

Det här, kära läsare, är helt i min smak. Mängder av snygga retromöbler i färgstarka omgivningar på få kvadrat kryddat med roliga och annorlunda detaljer. Kolla in bloggen och se vad ni tycker.

Foton av Moakidi, Flickr, Rebekah Gough och Shannon Molenaar via Alice in Designland. Collage av mig.

……………………

I recently found the lovely blog Alice in Designland that totally shares my taste of interior design- lot´s of great looking modern retro furniture, colourful surroundings and humorous details. The blogger Dia Adams herself describes the content like this:

”Alice in Designland is a resource for the design world’s (somewhat) little people…….you know, the ones who gush over fancy shelter magazines, but can’t afford much of what’s in them. We aim to show that with determination and know-how, great design can be achieved on any budget.”

This is what I call a great blog. Check it out here

Taggad , , , ,

2 thoughts on “Bloggtips: Alice in Designland

  1. Thanks so much. That’s very kind of you to recommend Alice in Designland. I’m so happy you enjoy it. You have a great site as well 🙂

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      I´m so glad you like my blog:) Thank you so much for letting me use the pictures.

Kommentera

