Spartips & miljövänligt

Compact living, ekonomi och ekologi går hand i hand. Det blir allt tydligare ju mer jag intresserar mig för de olika områdena. Val som är bra med tanke på ett område är det ofta även ur de andra aspekterna.

Att välja ett mindre boende är ofta snällare mot plånboken än många kvadratmeter när räkningarna ska betalas. På grund av platsbrist köper man heller inte lika många saker som om man haft större ytor och det är ju bra både för ekonomin och miljön.

Själv är jag väldigt förtjust i den lite äldre estetiken och köper helst inredningsdetaljer på loppis och second hand. Förutom att det ger ett personligt hem, så känns det bättre i magen att inte anstränga miljön med enbart nyproducerade saker och så är priserna ofta förmånliga.

Eftersom de tre ämnesområdena ovan är så tätt sammanflätade har jag bestämt mig för att införa två nya kategorier här på bloggen, nämligen Spartips och Miljövänligt, självklart kopplade till hem och inredning. Jag hoppas att ni kommer att tycka att det är lika spännande som jag!:)

……………………

I´ve decided to add two new categories to the blog where I write about ecofriendly stuff and one where I give some hints of budget-frindly solutions. 

Taggad , , , , ,

7 thoughts on “Spartips & miljövänligt

  1. Esbe skriver:

    Fin idé tycker jag!

  2. Thorleif Bergström skriver:

    Bra Maria!
    Rätt tänkt och bra gjort. Vi bör alla dra vårt strå till stacken…

  3. Maria skriver:

    Det låter som en bra idé!

  4. Hanna skriver:

    Yep, låter som kloka kategorier att tillföra bloggen. Jag tycker som du, att compact living hänger samman med ekologi och hur vi kan minska hur vi belastar planeten genom vår konsumtion.

  5. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Kul att ni gillar de nya kategorierna! De kommer att fyllas på eftersom:)

  6. Pernilla/ekoenkelt skriver:

    Jag (som är lite efter i bloggvärlden just nu) gillar skarpt! Mer compact living åt folket helt enkelt – för vari ligger utmaningen att leva i ett hus stort som en mindre småstad? 😉 Ser fram emot inlägg i denna kategori!

  7. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Vad kul Pernilla! Nu blir jag peppad:)

Kommentera

