Och så ett par till….

När jag skrev förra inlägget kom jag på att jag inte heller visat de koppar jag allra helst dricker kaffe ur just nu. De här rara kopparna efter mormor har jag uppriktigt sagt inget som helst minne av att hon använde och själv upptäckte jag dem först när mamma var i full färd med att ställa upp dem på ett loppisbord till försäljning. Istället hamnade de hemma hos mig och det är jag superglad för.

 

These coffecups used to belong to my grandmother. Now they´re my favourites.De är sådär oemotståndligt gulblekta som bara riktigt gammalt porslin blir. Tyvärr har jag ingen aning om hur gamla de är eller vart de tillverkats.

DetailsDessutom har de en ljuvlig mörkrosa dekor i asiatisk stil. På botten flyger ett förälskat fågelpar i snäva cirklar. Åh!

 

Till och med koppöronen har förfinats med ett par blomrankor. Som om inte det vore nog så sitter kopparna som gjutna i näven när man dricker kaffe:)

Foto: Kvadratsmart

……………….

These coffecups used to belong to my grandmother. Now they´re my favourites. I think the decoration in dark pink is adorable.

Taggad , , ,

3 thoughts on “Och så ett par till….

  1. Maria skriver:

    Otroligt fina! Gillar speciellt fåglarna i bottnen, vilken härlig detalj.

  2. […] har tidigare bloggat om några av de andra kopparna. De inläggen hittar du här, här, här och […]

Kommentera

